Roxen

Metros iPad-app toppar listorna

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 17:34 CET

Bara en vecka efter lanseringen av Metro för iPad kliver Metros app in på förstaplatsen på listan över de mest nedladdade gratisapparna på App Store. Och inte bara det, läsarna ger den också högsta genomsnittsbetyg av alla nyhetsappar.

Metro använder ny programvara från Roxen för att helt sömlöst integrera innehållet på sina webbar med iPad-versionen av tidningen. Metros målgrupp utgörs av unga storstadsbor och tidningen ges ut gratis i över 100 städer på fyra kontinenter. Utrullningen av Metro för iPad baserad på Roxens programvara fortsätter nu i andra länder.

Läs mer om Metro för iPad och om Roxens samarbete med Metro för deras nyhetspublicering på mobila enheter.

Roxen utvecklar webbaserade redaktionella system samt webpubliceringssystem, sk CMS-system, för hantering av information i många kanaler, såsom i trycksaker, på nätet, via surfplattor och smartphones mm. Bland kunderna finns Metro International, RTL Nederlands, Shaw Newspapers samt Princeton University, Randstad och Verizon. Roxen grundades 1994. Huvudkontor och utvecklingscenter ligger i Linköping och kontor finns också i Stockholm, Amsterdam och Chicago.