Pyramid Communication

Metso väljer Pyramid som partner i globalt kommunikationsprojekt

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 13:33 CET

Metso är världens ledande leverantör av utrustning för tillverkning av mjukpapper och företaget har en global marknadsandel på över 30%. Verksamheten inom Metso Tissue Business Line (TBL) utgår från Karlstad, Gorizia i Italien och Bideford i USA. Affärsområdet ingår i den finska Metso-koncernen som omsätter ca 50 miljarder kronor.

Metso TBL har nyligen valt Pyramid som partner för att stärka företagets varumärkesplattform och utveckla kommunikationen internt och externt på global basis.

– Pyramid visade sig bäst svara på våra behov av en strategisk kommunikations- och varumärkesbyrå med rätt kompetens för att hjälpa till att ytterligare stärka varumärket Metso mot mjukpappersindustrin, säger Marco Marcheggiani, President Metso TBL. Pyramid har en internationell erfarenhet och bred kunskap inom varumärken och kommunikation som vi såg som mycket intressanta för att leda oss framåt i detta viktiga arbete.

– Uppdraget är synnerligen spännande och en stor utmaning eftersom det omfattar utvecklingen av ett av Nordens mest kända varumärken på en starkt konkurrensutsatt internationell marknad, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Att utveckla ett globalt erbjudande och motivera en global organisation att leverera detta är en av våra huvudkompetenser, fortsätter Ulf Vanselius. Vi är Nordens mest internationella reklambyrå. 95% av det vi produceras riktas mot marknader utanför Sverige över 60% av våra kunder finns utanför Sverige. Vi har en handfull stora välrenommerade kunder i de nordiska länderna liksom kunder i övriga Europa, USA och Asien.

För mer information, kontakta Ulf Vanselius på 042-38 68 00.

Pyramid är Sveriges mest internationella reklambyrå. Drygt 60% av företagets intäkter kommer från kunder som verkar i Europa, USA och Asien. Större kunder är bland andra ABS, Atlas Copco, Bluetooth SIG, Bring, Crawford, EuroMaint, JBT FoodTech, Kinnarps, Metso, Nibe Brasvärme, Ruukki, Rymdbolaget, SAS Cargo och Tetra Pak.

I undersökningen Årets Byrå har Pyramid fyra år i rad rankats som Sveriges bästa byrå inom business-to-business. 2009 utsågs Pyramid också till Årets Byrå i Sverige.

Pyramid har 31 anställda och finns i Helsingborg.

Läs mer på www.pyramid.se