Mforce AB

Mforce byter passerkontroll åt fastighetsbolag

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2018 14:31 CET

Fastighetsbolaget Sagax AB väljer Mforce som leverantör för utbyte av passerkontrollsystem till en av sina anläggningar. Arbetet genomförs under första kvartalet 2018.

Uppdraget omfattar utbyte av ett gammalt passerkontrollsystem med magnetkort till ett modernt och driftsäkert system med beröringsfria kortläsare. Anläggningen har ca 30 dörrmiljöer.

• -Vi är stolta över att få förtroendet av Sagax, och jag är säker på att samarbetet blir givande, berättar Osvaldo Chamorro, VD Mforce. Det är sannolikt tack vare att Mforce är certifierad anläggarfirma, för såväl Brandlarm som CCTV och Inbrottslarm och har professionella medarbetare som Sagax väljer Mforce som leverantör.

Att välja ett certifierat säkerhetsföretag borgar för leverans av ett säkerhetssystem som uppfyller ställda krav från exempelvis försäkringsbolag eller andra kravställare.

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick per 30 september 2017 till 2 409 000 kvadratmeter fördelat på 477 fastigheter.

Mforce är en entreprenör med lång erfarenhet och gedigen kunskap gällande installationsentreprenader inom el, automation, kraft, samt tele och säkerhet. Företaget omsätter ca 80 MSEK och har ca 80 medarbetare.

För ytterligare information:

Osvaldo Chamorro, VD; osvaldo.chamorro@mforce.se; 070-535 46 60