Mforce AB

Mforce levererar elinstallationer till Hallsta Pappersbruk

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 09:19 CET

Mforce hjälper till med 6 elektriker till Hallsta pappersbruk, som ligger nordväst om Norrtälje, i samband med branden den 20/11, då kilometervis av kablar brunnit.

Branden uppstod på kvällen den 20 november i massafabriken i den norra delen av fabriksområdet. Hundratals elkablar och mindre maskiner förstördes vid branden, samtidigt som material kontaminerats av saltsyra som bildats när kablage brunnit. Det omfattande saneringsarbetet har pågått sedan dess och denna vecka har Mforce sex elektriker på anläggningen för demontering av gamla kablar, montage av ny kanalisation, samt kabeldragning.

– Vi är stolta att Mforce får förtroendet att hjälpa till med elarbeten på en så stor och komplicerad anläggning, säger Osvaldo Chamorro, VD Mforce. Våra elektriker har lång erfarenhet från elteknik i industriell miljö, vilket innebär att vi kan bidra på ett effektivt och säkert sätt.

Hallsta Pappersbruk tillverkar nära 550 000 ton papper per år på två pappersmaskiner. Brukets klimatsmarta energilösningar gör att restprodukter kan säljas vidare som biobränsle.

Mforce är en entreprenör med lång erfarenhet och gedigen kunskap gällande installationsentreprenader inom el, automation, kraft, samt tele och säkerhet. Företaget omsätter ca 80 MSEK och har ca 80 medarbetare.

För ytterligare information:

Osvaldo Chamorro, VD; osvaldo.chamorro@mforce.se; 070-535 46 60