Mforce AB

Mforce levererar kameraövervakning till viktig uppställningsdepå

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2015 11:07 CET

Mforce har fått i uppdrag att leverera kameraövervakning till uppställningsdepå för samhällsviktigt reservmaterial och fordon. Övervakningssystemet skall samverka med övriga säkerhetssystem.

För att undvika stöld och sabotage skall befintligt system moderniseras samt utökas ytterligare.

- Vi är stolta att Mforce får förtroendet att leverera till en så viktig anläggning, säger Thomas Lindblad, försäljningschef Mforce. Anläggningen är mycket viktig för den svenska infrastrukturen.

Utmaningen i projektet är att äldre befintliga system och ny teknik skall integreras till ett sammansatt nytt modernt system. Det är stor vinst både för miljön och kunden när vi kan återanvända befintliga system tillsammans med ny teknik.

- Det är tydligt att vår erfarenhet av både ny och gammal teknik och är viktigt för våra kunder, fortsätter Lindblad. På detta sätt bidrar vi på Mforce till utvecklingen av en säker infrastruktur och därmed ett tryggt samhälle.

Uppställningsdepåer av samhällsviktigt reservmaterial och fordon är nödvändiga för att upprätthålla ett fungerande samhälle. Brister i funktionen kan leda till stora störningar i den allmänna säkerheten och tryggheten. Uppställningsdepåer är känsliga för stöld sabotage, och kräver därför hög säkerhet och bevakning.

Mforce är en entreprenör med lång erfarenhet och gedigen kunskap gällande installationsentreprenader inom el, automation, kraft, samt tele och säkerhet. Företaget omsätter ca 80 MSEK och har ca 80 medarbetare.

För ytterligare information:

Osvaldo Chamorro, VD; osvaldo.chamorro@mforce.se; 070-535 46 60