Mforce AB

Mforce levererar säkerhetssystem till företag som levererar lantbruksmaskiner

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 12:42 CET

Mforce har fått i uppdrag att leverera inbrottslarm och kameraövervakning med videoanalys till tre orter där man bedriver försäljning och service av lantbruksmaskiner.

Antalet stölder av traktorer har blivit ett växande problem i maskinbranschen. Det stjäls för mångmiljonbelopp vilket skapar stora problem för handlare och slutkunder. En stor del av de traktorer och maskiner som blir efterlysta återfinns inte. Under 2015 återfanns bara 30 procent av det efterlysta godset. Den höga andelen gods som inte återfinns kan förklaras med att mycket försvinner utomlands

-Vi är stolta att Mforce får förtroendet att hjälpa maskinhandlarna med våra lösningar, säger Thomas Lindblad, försäljningschef Mforce.

Högkvalitativa värmekameror från Flir tillsammans med utrustning för videoanalys kontrollerar att inga obehöriga fordon eller människor tar sig in utan att upptäckta. Tekniken är mycket effektiv för att larma ytor utomhus.

-Det är tydligt att vår långa erfarenhet inom områdesbevakning är viktigt för våra kunder, fortsätter Lindblad. På detta sätt bidrar vi på Mforce till att förebygga stölder och därmed ett tryggare samhälle.

Lantbruksmaskiner är samhällsviktigt material och nödvändiga för att upprätthålla ett fungerande samhälle. Brister kan leda till stora störningar i livsmedelsförsörjningen och kräver därför hög säkerhet och bevakning.

Mforce är en entreprenör med lång erfarenhet och gedigen kunskap gällande installationsentreprenader inom el, automation, kraft, samt tele och säkerhet. Företaget omsätter ca 80 MSEK och har ca 80 medarbetare.

För ytterligare information:

Osvaldo Chamorro, VD; osvaldo.chamorro@mforce.se; 070-535 46 60