Mforce AB

Mforce levererar system för mätning av snölaster på luftledning

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 10:06 CET

Mforce har tillsammans med ett kompetent konsultföretag tagit fram ett system för att mäta och dokumentera snölaster på luftledning. Syftet är att kunna förutsäga när skadlig belastning av snö och is sker, eller kan ske.

- Vi är glada över att Mforce får förtroendet att utveckla och leverera detta unika system, berättar Thomas Lindblad, försäljningschef Mforce. Det är tydligt att vår erfarenhet och vilja att hjälpa våra kunder spelar stor roll vid denna typ av specialuppdrag . På detta sätt bidrar vi på Mforce till utvecklingen av en säker infrastruktur och därmed ett tryggt samhälle.

I elnätet finns tusentals kilometer luftledning som fördelar flödet av elström och vakar över elnätets funktion. Dessa är nödvändiga för ett fungerande samhälle, eftersom brister i funktionen kan leda till stora störningar i den allmänna säkerheten och tryggheten.

Mforce är en entreprenör med lång erfarenhet och gedigen kunskap gällande installationsentreprenader inom el, automation, kraft, samt tele och säkerhet. Företaget omsätter ca 80 MSEK och har ca 50 medarbetare.

För ytterligare information:

Osvaldo Chamorro, VD; osvaldo.chamorro@mforce.se; 070-535 46 60