Skillspartner AB

Mia Törnblom, Kay Pollak och Maria Lundquist är kandidater till Stora Talarpriset 2012

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 19:56 CET

Talarförmedlingsbranschens talarpris – Stora Talarpriset – kommer att delas ut den 12 februari 2012 på Hotel Rival i Stockholm

Stora Talarpriset har instiftats av Skillspartner AB, men är idag ett branschpris som flera av de ledande talarförmedlingarna står bakom. (Content Talarbyrån, Svenska Talare och Wimab).

Syftet med Stora Talarpriset är att premiera personer som engagerar och inspirerar andra människor, inte bara för stunden utan på längre sikt.

Dessutom delas även delas Stora Talarprisets hederspris ut till Årets Moderator.

Jury
En oberoende jury kommer att utse en värdig vinnare av Stora Talarpriset bland de nominerade bidragen. Juryn består av representanter från branschen. Se www.storatalarpriset.se

Nomineringsprocess
Den öppna nomineringsprocessen har nyligen avslutats.

Den som nomineras ska ha gett en upplevelse utöver det vanliga. Ämnet är fritt. Föreläsningen kan ha handlat om äventyr, personlig utveckling, företagande, hälsa eller något annat. Det är den bestående känslan som avgör – att det var värdefullt, upplyftande, gav en ny syn på tillvaron eller kraft att genomföra en förändring.

Föreläsare som gått vidare till juryns bedömning

Mia Törnblom
Maria Lundquist
Olof Röhlander
Pelle Sandstrak
Elizabeth Gummesson
Per Lange
Christian Wass
Klas Hallberg
Kay Pollak
Inger Hansson

Läs mer om föreläsarna www.skillspartner.com

Utdelning av Stora Talarpriset
Stora Talarpriset kommer att delas ut till vinnaren vid evenemanget Inspirationsdagen på Hotel Rival den 12 februari 2013.

Förutom äran kommer vinnaren att få ett särskilt pris. Priset är framtaget av glaskonstnären Bertil Vallien/Kosta Boda.

Tidigare vinnare av Stora Talarpriset är;
Manuel Knight – 2011
Claes Schmidt/Sara Lund – 2010
Kjell Enhager – 2009
Elisif Elvinsdotter fick Stora Talaprisets Moderatorpris 2011.

Om arrangörerna bakom Stora Talarpriset

·  Skillspartner

Skillspartner är precis vad vi heter: en partner som ger dig kompetent rådgivning och total service från idé till färdig konferens, föreläsning eller utbildning. Skillspartner är en av Sveriges ledande talarförmedlingar med fokus på kompetensmatchning. I vårt nätverk finns de bästa bland svenska och internationella föreläsare, experter, utbildare, inspiratörer och moderatorer och debattledare. Vi skräddarsyr allt från korta seminarier och föreläsningar till mer omfattande utbildningsprogram.

Besök oss på skillspartner.se

Content Talarbyrån

Content Talarbyråns idé är att skapa arrangemang som i en eller annan mening påverkar människor och innebär en förändring. Vår målsättning är att ge våra kunder branschens bästa kunskap, kvalitet, kreativitet, erfarenhet och service. Vi håller oss ständigt uppdaterade om nya ämnen och trender och letar kontinuerligt efter nya spännande talare. Vi hjälper våra kunder med allt från att boka enstaka föreläsare till att ta fram program som sträcker sig över flera dagar med seminarier, paneldebatter och underhållning.

Besök oss på content.se

Wimab Utbildning

Wimab Utbildning AB arrangerar sedan snart 30 år seminarier, kurser och intressanta möten för privatpersoner, företag och organisationer. Tillsammans med Sveriges mest kreativa och kompetenta inspiratörer och föreläsare får deltagarna verktyg att se nya möjligheter, att öka sin motivation och inre drivkraft. Wimab tar fram rätt personer för alla slags evenemang – konferenser, temadagar, produktlanseringar, kick-off, workshops och fester.

Besök oss på wimab.se

Svenska Talare

Vår ambition är att vara det självklara valet för alla företag och organisationer som vill ge sina medarbetare ny kunskap och inspiration med hjälp av Sveriges bästa föreläsare. Vi på Svenska Talare är experter på att ta fram talare och föreläsare som inspirerar och skapar resultat. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa kunder med höga krav. Svenska Talare ger dig professionellt bemötande och den sakkunskap du behöver för ett lyckat evenemang.