Pelican Self Storage

Michael Fogelberg lämnar över stafettpinnen till Pelican Self Storages grundare

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2013 09:52 CEST

I december förra året såldes SelStor till Pelican Self Storage. SelStor grundades av Michael Fogelberg 2007 och sedan försäljningen har han arbetat med integrationen mellan bolagen. Detta uppdrag är nu slutfört. När företaget nu har bytt namn till Pelican Self Storage lämnar Michael Fogelberg över stafettpinnen till Pelican Self Storages grundare Claus Mathisen.

Michael Fogelberg har sedan 2007 byggt upp SelStor till Sveriges näst största selfstorageföretag. I december 2012 såldes bolaget till det danska selfstorageföretaget Pelican Self Storage. Nu lämnar Michael Fogelberg över uppdraget och vd-rollen till Claus Mathisen, grundare av Pelican Self Storage.

- Det har varit en fantastisk resa att bygga upp SelStor från grunden till Sveriges näst största selfstorageföretag. Att få lämna över företaget i så goda händer och till personer som själva så framgångsrikt byggt upp en liknande verksamhet i Danmark och Finland känns väldigt bra, säger Michael Fogelberg.

Framöver ska Michael Fogelberg ägna sig åt nya projekt och fortsätta att investera i företag genom sitt bolag Grana International AB.

- Jag är en entreprenör i grunden. Därför ser jag fram emot att få ägna mig åt nya projekt och fokusera på nya utmaningar, avslutar Michael Fogelberg.

För mer information, kontakta:

Michael Fogelberg

Claus Mathisen

Om Pelican Self Storage
Pelican Self Storage är ett danskt företag som grundades 2009 med kapital från Nordic Real Estate
Partners. Företagets mål är att skapa en kedja av kvalitets- och serviceinriktade förråds- och lageranläggningar i Danmark, Sverige och Finland. Företaget leds av Claus Mathisen och Rasmus

Nørgaard och har för närvarande 80 anställda. 2010 expanderade företaget till Finland där man har
anläggningar i Helsingfors med omnejd. 2012 köpte Pelican det svenska selfstorageföretaget SelStor

och finns därmed representerade i Danmark, Sverige och Finland och har nu totalt 29 anläggningar.

Läs mer på: www.pelicanselfstorage.se