En Mun Som Min - jämför dina tänder

Michael Karlstén, Stockholm är SACD's Månadens Estetiske Tandläkare Oktober 2012

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 16:20 CEST

För många stockholmare är Mörby Centrum platsen där den röda t-bane linjen slutar. Men för andra är det här resan börjar, resan mot ett vackert leende.

Mörby Centrum är platsen där Michael Karlstén har sin tandläkarmottagning. Michael Karlsténs intressen inom yrket har sedan examen 1980 skiftat en del. I över 10 år har intresset varit estetisk tandvård.

Intresse för fortbildning inom yrket har dock alltid varit stort. Michael Karlstén är en av två tandläkare att ackrediteras i Swedish Academy of Cosmetic Dentistry (SACD). Karlstén blev 2008  förste svenska tandläkaren att certifieras enligt den europeiska kosmetikorganisationen ESCD. För närvarande arbetar han för att bli ackrediterad i amerikanska AACD, något som endast drygt 300 tandläkare i världen lyckats med.

Se några av Michael Karlsténs patientfall på SACD's patientsida En Mun Som Min

Mer om Michael Karlstén på www.karlsten.nu

Enmunsommin.se är informationssajten nr 1 för dig som funderar på estetisk tandvård. Intresset för estetisk och kosmetisk tandvård ökar lavinartat. Utbudet av tjänster och produkter från tandläkare och hälsoföretag växer varje dag. En enkel blekning hemma eller full munrehabilitering? Med ständigt uppdaterade nyheter och unika Före-Efter bilder från några av Sveriges ledande tandläkare, finner du informationen du behöver.