Stockholmsbörsen AB

Michael Östlund & Company Fondkommission AB ny medlem på Stockholmsbörsen

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2005 10:07 CEST

Michael Östlund & Company Fondkommission AB blir ny medlem på Stockholmsbörsen idag och börjar handla i handelssystemet SAXESS.

Michael Östlund & Company Fondkommission AB är en traditionell fondkommissionär som verkar inom Asset Management, Institutional Sales och Corporate Finance. Företaget erbjuder rådgivning till privatpersoner, institutioner samt företagskunder i Sverige och Europa.

“Börsmedlemskapet är ett naturligt steg för oss. Det är mycket glädjande att vi nu kan erbjuda våra kunder den service som det innebär att handla via Stockholmsbörsen ”, säger Johan Östlund, VD, Michael Östlund & Company.

“Det råder full aktivitet på Stockholmsbörsen och det är mycket roligt att få hälsa Michael Östlund & Company välkommen som nya medlem”, säger Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX Exchanges.

Med Michael Östlund & Company Fondkommission har Stockholmsbörsen 70 avistamedlemmar.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Östlund, VD, Michael Östlund & Company Fondkommission AB, 08-546 33012
Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX Exchanges, 08-405 68 81

Om OMX Exchanges | OMX är en ledande partner för effektivare värdepapperstransaktioner. OMX består av två divisioner: OMX Technology och OMX Exchanges. Genom OMX Exchanges äger och driver OMX börserna i Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors, Tallinn, Riga och Vilnius samt värdepapperscentralerna i Estland och Lettland. Via OMX Exchanges erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. För mer information, vänligen besök www.omxgroup.com.