Spårvägen Simförening

Michelle Coleman väljer Spårvägen Simförening för sin satsning mot OS i Rio!

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2014 19:32 CET

Spårvägen Simförening och Michelle ser fram emot ett fantastiskt samarbete för Michelles fortsatta simkarriär.

Michelle är 20 år och ingår i SOK:s ”Topp-/talangprogram”. Det innebär att hon tillbringar sin huvudsakliga träning vid det nationella elitcentret på Eriksdalsbadet, NEC, vilket hon kommer att fortsätta med.

2013 var ett imponerande år för Michelle där EM-bronset på 50 ryggsim i december var en av höjdpunkterna. De senaste åren har Michelle också varit stommen i det svenska lagets frisim- och medleylagkapper på OS, VM och EM. Hon är en simmare av yppersta världsklass och är i början av sin karriär och tillhör de heta namnen inför kommande olympiad.

Det är med stor glädje jag kommer till Spårvägen, det ska bli jättekul att få möjlighet att nå mina mål tillsammans med Spårvägen, säger Michelle Coleman.

Michelle Coleman blir i och med klubbytet klubbkamrat med Maja Reichard (Jerringsprisnominerad för 2013), etablerade Stefan Nystrand, samt landslagssimmarna och kommande stjärnorna Stina Gardell och Jessica Billquist. Med detta team ser Spårvägen fram emot att ta ett ytterligare kliv mot OS i Rio de Janerio.

Spårvägen Simförening bedriver verksamhet i sju olika bad mestadels i västerort. År 2012 hade vi över 2650 medlemmar, varav 2100 aktiva simmare.

Vi verkar på alla nivåer – från baddare till yppersta elit. Vi har även träningsgrupper för de som inte vill tävla, handikappssimning och vuxenverksamhet. Simkunnighet är viktigt för oss och den allmänna säkerheten, vi är därför med och bedriver skolsim.