Micro Systemation AB

MICRO SYSTEMATION: MICRO SYSTEMATION AB (PUBL) ERHÅLLER ORDER PÅ 1-000 STYCKEN MOBIEL SUITE TILL DWP ENGLAND

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2006 09:03 CET

Micro Systemation har erhållit en order omfattande 1000 stycken Mobile Suite till ett ordervärde av 648.000:- sek..

Micro Systemation har erhållit en order på Mobiel Suite för leverans till Department for Work and Pension (www.dwp.gov.uk) i England. Återförsäljare för leveransen är Hypertec limited. Ordern avser 1.000 st enheter av produkten Mobile Suite.

Vi fortsätter utvecklingen av våra system och den bästa kvittensen på att man jobbar med rätt saker är när man får större order säger VD Joel Bollö.

Bolaget fortsätter utveckling och försäljning av båda affärsområdena även om den allra största delen av bolagets omsättning idag ligger inom området forensic fortsätter VD Joel Bollö

För mer information kontakta: joel.bollo@msab.com

2003 lanserade bolaget den egenutvecklade produkten - SoftGSM(tm) X-RAY. SoftGSM(tm) X-RAY gör det möjligt att snabbt avläsa data i mobiltelefoner. På några minuter kan innehållet i en mobiltelefon läsas av och kopieras. SoftGSM(tm) X-RAY är ett effektivt hjälpmedel för att säkra bevismaterial. Produkten är framtagen i samförstånd med svenska polismyndigheten. I samband med att version 2.0 lanserades i augusti 2004 bytte produkten namn till .XRY. Den 1 november 2004 levererades den första enheten av .XRY 2.0.

Micro Systemation producerar moderna tekniska lösningar med fokus på mobil teknik. Bolaget har ett väkänt renome i de egenutvecklade produktserierna SoftGSM NG(tm) och SoftNET. Produkterna används idag av ett stort antal förteag i hela världen

Sedan den 1 december 1999 noteras B-aktien i Micro Systemation på NGM Equity`s aktielista.

Micro Systemation utvecklar, marknadsför och säljer produkter samt tjänster inom mobil datakommunikation och närliggande områden. Bolagets huvudprodukt är SoftGSM - ett mjukvarubaserat GSM-modem som kopplar ihop mobiltelefon med en bärbar dator. På CeBIT 2001 presenterades nästa mjukvarulösning SoftNET som är ett generellt nätverksgränssnitt som automatiskt väljer nätverksanslutning åt slutanvändaren.