Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller order på en avancerad laserritare för TFT-LCD fotomasker

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2004 09:04 CEST

Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), har idag erhållit en order på en laserritare ur LRS-serien från en kund i Asien. Systemet kommer att användas för produktion av avancerade TFT-LCD fotomasker.

”Denna order visar att bildskärmstillverkare världen över fortsätter att efterfråga tillverkningskapacitet av fotomasker,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems AB. ”Med vår serie laserritare för bildskärmar med erkänt god produktionsprestanda och vår långa erfarenhet inom denna marknad, står Micronic väl rustat för att möta denna uppgång.”

Kontaktperson:
Sven Löfquist
sven.lofquist@micronic.se

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.
Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se