Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller order på en laserritare för produktion av avancerade TFT-LCD fotomasker

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2003 11:10 CEST

Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin erhöll idag order på ett system i LRS-serien från Japan. Systemet beräknas levereras under andra halvåret 2004.

"Det är mycket tillfredsställande att se en fortsatt stark tillväxt av TFT-laserritarmarknaden, vilket vi förutspådde tidigare i år," säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems AB.

Denna order är det tredje systemet i LRS-serien för TFT-LCD bildskärmar, som bokats under de tre senaste månaderna.

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.

Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se

Kontaktperson hos Micronic:
Sven Löfquist, VD