Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller order på en laserritare LRS15000 till Asien

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2006 13:38 CEST

Täby, 31 mars, 2006 – Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens O-lista: MICR), en ledande tillverkare av laserritare för halvledar- och bildskärmsindustrin, har idag erhållit order på en laserritare LRS15000 från en asiatisk kund.

”Bildskärmsmarknaden är fortsatt stark och LCD-TV fortsätter att vara det största tillväxtområdet,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic. ”LRS15000-systemet är väl anpassat för den senaste generationens bildskärmsfabriker, som framförallt tillverkar LCD-TV. För att möta den starka efterfrågan och korta leveranstiderna av fotomaskerna är det viktigt för fotomasktillverkarna att ha god produktions-kapacitet, och därmed fortsätta sin expansion.”

Kontaktperson:
Sven Löfquist
sven.lofquist@micronic.se

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.
Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA, Korea och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se