Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller order på en LRS11000 laserritare för produktion av TFT fotomasker

Pressmeddelande   •  Jun 30, 2003 09:08 CEST

Täby, 30 juni 2003 — Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, erhöll idag order på ett LRS11000 TFT3-system från en asiatisk kund. Systemet kommer att levereras under fjärde kvartalet i år.

LRS11000 TFT3-systemet är en laserritare med hög skrivhastighet för produktion av de mest avancerade TFT-LCD fotomaskerna. Med multistråleteknik, HyperChannel datakanal, AutoCalibration och en mängd andra tekniker är Micronics LRS11000 optimerad för extrem precision kombinerad med kostnadseffektiv fotomaskproduktion.

"Denna ordern stärker vår relation med en av våra äldsta kunder och påvisar vikten av ett långsiktigt samarbete", säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems AB.

Kontaktperson:
Sven Löfquist Ulf Sundström
VD Sr VP, Customer Operation
Tel: 08- 638 52 00 Tel: +46 8 638 52 00
sven.lofquist@micronic.se ulf.sundstrom@micronic.se

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.

Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se