Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller order på en Sigma7300 laserritare för tillverkning av avancerade halvledarfotomasker

Pressmeddelande   •  Jun 30, 2003 14:37 CEST

Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, erhöll idag en order på ett Sigma7300 system från en stor asiatisk kund. Systemet beräknas att levereras under innevarande år.

Sigma7300 kombinerar elektronstråleteknikens upplösning med laserteknikens produktivitet på ett elegant och oöverträffat sätt. Sigma7300 är baserad på Micronics unika SLM-teknologi (Spatial Light
Modulator) och riktar sig till de mest avancerade tillämpningarna för fotomasker till halvledarindustrin.

"Det är mycket glädjande att presentera denna order som ytterligare en bekräftelse på att våra investeringar i SLM-tekniken är rätt. Orden visar att ledarna inom halvledarindustrin nu väljer våra avancerade Sigma produkter för deras mest krävande framtida tillämpningar", säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems AB.

Kontaktperson:
Sven Löfquist Ulf Sundström
VD Sr VP, Customer Operation
Tel: 08-638 52 00 Tel: 08-638 52 00
sven.lofquist@micronic.se ulf.sundstrom@micronic.se

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.

Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår
hemsida: http://www.micronic.se