Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller order på ett system i LRS-serien och höjer bedömningen för orderingången 2005

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2005 10:06 CEST

Täby, 3 oktober, 2005 – Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsen Attract 40:MICR) har
erhållit en order på en avancerad laserritare ur LRS-serien från en kund i Asien.

I samband härmed höjer styrelsen sin bedömning för orderingången för helåret 2005.

Styrelsens tidigare bedömning var att orderingången för helåret 2005 kommer att överstiga föregående år (945 MSEK) och försäljningen för helåret 2005 kommer att överstiga 1 000 MSEK.

Det är styrelsens nuvarande bedömning att orderingången för helåret kommer att överstiga 1 200 MSEK. Styrelsens tidigare bedömning att försäljningen för helåret 2005 kommer att överstiga 1 000 MSEK kvarstår.

"Vi har sett en mycket stark orderingång under det tredje kvartalet. Behovet av att öka kapaciteten för tillverkning av fotomasker fortsätter inom flera marknadsområden, vilket föranleder att vi nu justerar
upp bedömningen för orderingången för 2005. Detta bekräftar också den positiva syn som vi har på försäljningsutvecklingen under 2006,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic.

Kontaktperson:
Sven Löfquist
sven.lofquist@micronic.se

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.
Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår webbplats: http://www.micronic.se