Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller utbytesorder på laserritare ur LRS-serien

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2005 09:14 CEST

Täby, 19 oktober, 2005 – Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), har erhållit en utbytesorder från en kund i Asien. Ordern innebär att kunden kommer att ta leverans av en laserritare ur LRS-serien i utbyte mot ett tidigare beställt mätsystem MMS15000.

”Efterfrågan på fotomasker för bildskärmar är fortsatt mycket stark, vilket driver behovet av produktionskapacitet och ytterligare mönsterritare,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic.

Laserritare ur LRS-serien används för tillverkning av fotomasker till TFT-LCDer. Dessa används till platta bildskärmar för stationära och bärbara datorer samt LCD-TV, så kallad vägg-TV.

Kontaktperson:
Sven Löfquist
sven.lofquist@micronic.se

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.
Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se