Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller ytterligare order från Asien på en laserritare för avancerade TFT-LCD fotomasker

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2003 11:49 CET

Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, erhöll idag ytterligare order på ett system i LRS-serien från en kund i Asien. Kunden kommer att använda Micronics system för produktion av avancerade TFT-LCD fotomasker. Systemet beräknas levereras 2005.

”Denna order är ännu en bekräftelse på boomen inom TFT-industrin. Vi är mycket nöjda med att kunna svara på den höga efterfrågan, vilket också bekräftar det förtroende kunderna har för våra produkter,” säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems AB.

Kontaktperson:
Carl-Johan Blomberg
Finanschef
Tel: 08- 638 52 00
carl-johan.blomberg@micronic.se

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.
Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se