Micronic Laser Systems AB

Micronic erhåller ytterligare order på en laserritare för STN-LCD tillämpningar

Pressmeddelande   •  Jun 02, 2003 12:00 CEST

Täby, 2 juni, 2003 — Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, erhöll idag ytterligare order på en laserritare MP80+ från en kommersiell fotomasktillverkare i Asien. Kunden kommer huvudsakligen att använda systemet för STN-LCD tillämpningar. Leverans beräknas ske under tredje kvartalet 2003.

"Vi är mycket nöjda över denna order, vilken bekräftar en stabil marknad för elektronisk kapsling och
STN-LCD tillämpningar, säger Ulf Sundström, chef för försäljning och kundsupport för Micronic Laser Systems AB.

Om Micronic Laser Systems AB
Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar.

Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA
och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se

Kontaktperson:
Ulf Sundström
Chef för försäljning och kundsupport
Tel: 08- 638 52 00
ulf.sundstrom@micronic.se