Micropos Medical AB

Micropos Medical genomför Nyemission

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 09:29 CEST

Under de kommande veckorna genomför Micropos Medical en nyemission.

Vi har redan sett ett stort intresse och minst 1/3 av emissionen var tecknad från första dagen.

RayPilot® systemet har tagits fram för att öka precisionen vid strålbehandling av cancer och finns nu både inom offentlig och privat sjukvård på universitetssjukhus och kliniker i Sverige, Tyskland, Danmark och Italien.

I första läget är systemet avsett att öka precisionen vid strålbehandling av vår största cancerform som är prostatacancer där biverkningarna i form av inkontinens, ändtarmsblödningar och impotens är vanligt förekommande.

En högre precision vid strålbehandling av cancer möjliggör:

högre chans att bota patienten
snabbare behandling
färre biverkningar
lägre behandlingskostnader

Med erfarenhet från närmare 1 000 behandlingstillfällen så kan vi nu säga att RayPilot® systemet fungerar bra och Micropos skall nu intensifiera marknads- och försäljningsaktiviteterna.

Ytterligare information kan fåsdirekt i Emissionsmemorandumet eller i en nyligen publicerad Nulägesrapport. På Bolagets webbsida finns förutom ytterligare information och en videopresentation med VD även teckningssedlar att ladda ner.

Emissionsmemorandum

Nulägesrapport

Välkommen som delägare i Micropos Medical AB (publ)!

I samband med emissionen genomförs ett antal företagspåresentationer på följande orter och datum.

STOCKHOLM 17/10 kl. 18.00 (inbjudan)
Birger Jarlsgatan 53, Stockholm.
Arr. Axier Equities. Föranmälan till vast@aktietorget.se , tel 0513-123 45, (Johnny)

MALMÖ 22/10 kl. 17.30 – 20.00 (inbjudan)
Kockum Fritid, Västra Varvsgatan 8, Malmö.
Arr. AktieTorget Öresund. Föranmälan till tel. 040-6605910 eller oresund@aktietorget.se

GÖTEBORG 24/10 kl. 18.00 – 19.45 (inbjudan)
Radisson Blu Hotel, Södra Hamngatan 59, Göteborg.
Arr. AktieTorget Väst. Föranmälan till vast@aktietorget.se , tel 0513-123 45, (Johnny)

Ytterligare information kan fås från Micropos VD, Tomas Gustafsson på 031-772 80 99

Om Micropos Medical AB (publ):

Micropos Medical AB (publ) (www.micropos.se) utvecklar och säljer framtidens produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets första produkt RayPilot® är inledningsvis avsedd för att säkerställa en förbättrad strålbehandling av prostatacancer. Med en högre precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. RayPilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. RayPilot® systemet är CE-certifierat och därmed godkänt för Europeisk användning. Bolaget är listat på AktieTorget under aktiesymbolen MPOS.

Välkommen att följa Bolaget på www.facebook.com/microposmedical eller följ pressreleaser om Bolaget på www.mynewsdesk.se sök efter Micropos och välj prenumerera.