Middagsfrid

Middagsfrid expanderar till Berlin

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 11:07 CET

Middagsfrids tyska dotterbolag KommtEssen expanderar sin verksamhet ytterligare och börjar från och med måndag den 14 februari att leverera färdiga matkassar även till hushåll i den tyska huvudstaden Berlin. Det här innebär att KommtEssen nu är etablerat i tre storstadsregioner på den tyska marknaden: Hamburg, München och Berlin.

Middagsfrid finns i Tyskland med sitt KommtEssen sedan i april förra året och erbjöd från start sina färdigplanerade matkassar med tillhörande recept till familjer i Hamburgsområdet. I november utökade KommtEssen leveransområdet för de klimatsmarta matkassarna till tio städer i Schleswig-Holstein, bland annat Lübeck, Quickborn och Pinneberg samt miljonstaden München i södra Tyskland.

- Intresset för KommtEssen är stort över hela Tyskland och det har rapporterats flitigt om oss i media här. Att vi nu väljer att etablera oss även i Berlin beror på att vi har känt av en efterfrågan även i den delen av Tyskland, säger Lisa Rentrop, landschef för KommtEssen.

KommtEssen, som är det svenska originalet Middagsfrids tyska dotterbolag, är ensamt om konceptet med hemleverans av färdiga matkassar på den tyska marknaden. Expansionen går därför snabbt och KommtEssen planerar att fortsätta expandera verksamheten till fler tyska städer under 2011.

På sikt har KommtEssen för avsikt att hjälpa familjer med avlastning med middagsbestyren i alla större tyska städer.

Tyck gärna till om Middagsfrids expansion på Kickis blogg: http://www.kickisblogg.se/

För mer information:

Kicki Theander, 073-72 811 48, kristina.theander@middagsfrid.se

Lisa Rentrop, landschef i Tyskland, +49151-115 825 26 , lisa.rentrop@kommtessen.de

För mer information om KommtEssen: http://www.kommtessen.de

Se även http://www.middagsfrid.se och http://www.kickisblogg.se/

OBS! Pressbilder laddas ner från:

Middagsfrid startades 2007 av trebarnsmamman Kicki Theander och var först i Sverige med konceptet hemleverans av färdigplanerad matkasse. Målet är att hjälpa familjer laga god och hälsosam mat i vardagen utifrån råvaror av högsta kvalitet. Med ett stort engagemang arbetar Middagsfrid för en medvetenhet om klimatsmart mat och donerar dessutom regelbundet matkassar till behövande familjer. Middagsfrid har huvudkontor i Stockholm och levererar idag i över 70 av Sveriges kommuner samt i Danmark, Norge och Tyskland.

Middagsfrid erbjuder hemleveranser av färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Kunderna ges därmed tid att laga god mat av högsta kvalitet och får samtidigt ett gott samvete. Med ett stort engagemang arbetar Middagsfrid för en medvetenhet om klimatsmart mat och donerar dessutom regelbundet matkassar till behövande familjer. För oss är det äkta matglädje. Familjeföretaget Middagsfrid grundades 2007 och har kontor i Stockholm. Idag levererar vi i många av Sveriges största orter.