Middagsfrid

Middagsfrid inleder samarbete med Swecamp

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 10:01 CET

År 2007 grundade Kicki Theander det som har kommit att bli en internationell mångmiljardbransch, då hon startade sitt företag Middagsfrid och konceptet färdigplanerade matkassar med recept levererade hem till dörren. Missionen då som nu var och är att erbjuda en tjänst som både är till verklig hjälp att lösa vardagspusslet, och att samtidigt bidra till ett bättre mat-Sverige. Detta genom att inspirera till och visa på hur enkelt det är att laga god och hälsosam mat från grunden.

-”Hittills har vi i huvudsak haft fokus på vardagsmat, men maten är ju också en viktig del av semestern och vi ser fram emot att kunna inspirera människor till att äta fantastiskt god och hälsosamt mat även då”, säger Martina Nyman, marknadschef på Middagsfrid. ”Det känns extra roligt att inleda ett samarbete med just Swecamp, som precis som vi säljer fantastiska upplevelser, i vårt fall kulinariska och för dem semesterupplevelser.”

Till en början kan matkassen beställas till Swecamps anläggning i Flottsbro, Huddinge, strax utanför Stockholm, men inom en snar framtid är tanken att Middagsfrids matkassar skall erbjudas på alla Swecamps 15 anläggningar. Det ger Swecamps gäster möjligheten att på ett mycket smidigt sätt laga sina egna måltider i stugan, husbilen eller husvagnen.

- ”Det är en service vi ser fram emot att erbjuda våra gäster, oavsett om man bor hos oss under semestern eller om man bor hos oss i arbetet”, säger Emma Hermansson, kommunikatör för Swecamp. ”Att det är just Middagsfrids matkassar vi erbjuder känns extra roligt eftersom deras värdeord stämmer väl överens med Swecamps. Enkelt, njutfullt och klimatsmart med hög kvalitet skapat och levererat med mycket passion och hjärta.”

Kontaktperson Middagsfrid:

Martina Nyman, marknadschef; martina.nyman@middagsfrid.se, 070-742 40 43

Kontaktperson Swecamp:

Emma Hermansson, kommunikatör: emma@swecamp.se, 072-217 04 04

Om Middagsfrid:

Kicki Theander, grundare av Middagsfrid, revolutionerade den svenska matbranschen när hon 2007 introducerade konceptet hemleverans av färdigplanerade matkassar med recept till dörren. Med Kickis passion för riktigt bra mat, var – och är - drivkraften att hjälpa familjer att laga god och hälsosam mat i vardagen. Med fokus på råvaror som är färska, tillsatsfria, ekologiska och klimatsmarta, specialskrivs och provlagas alla recept i företagets provkök. Middagsfrid har verksamhet i över 70 av Sveriges kommuner samt i Belgien. Middagsfrid rankades 2012 som ett av de tre svenska företag som påverkar världen mest, tillsammans med Spotify och Skype och vår matkasse finns utställd på Tekniska museet, som en av Sveriges 100 mest betydelsefulla innovationer.

Mer information finns på www.middagsfrid.se.

Om Swecamp:

Swecamp är Sveriges största kedja av anläggningar för camping och utomhusupplevelser, med 15 unika anläggningar, från norr till söder, året runt! Swecamps kundlöfte är: ”Med ett professionellt och passionerat värdskap i världsklass levererar vi framtidens utomhusupplevelser med campingbranschens nöjdaste gäster. Enkelt och okomplicerat.”

Hos Swecamp bor och lever du i naturnära miljöer som ger ny energi och minnesvärda stunder tillsammans. Vi vill vara en del av din utomhusupplevelse och vi vill att du återkommer till våra anläggningar – om och om igen. Oavsett om du är hos oss som semesterfirare, livsnjutare eller konferensgäst.

Mer information finns på www.swecamp.se

Om tjänsten

Matkassen levereras till Flottsbro på måndagar mellan 17-22 hela året och beställningen behöver göras senast söndagen en vecka innan ankomst.Matkassen beställs på swecamp.se där Middagsfrids sex matkassar finnas att välja mellan.

Middagsfrid var det första företaget som började med hemleveranser av färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Målsättningen är att kunden skall få tid, kunskap och inspiration att laga god mat i vardagen från riktiga råvaror med hänsyn till hälsa, klimat och miljö. Med ett stort engagemang arbetar Middagsfrid för en medvetenhet om klimatsmart mat och donerar dessutom regelbundet matkassar till behövande familjer. För oss är det äkta matglädje. Familjeföretaget Middagsfrid grundades 2007 och har kontor i Stockholm och i Belgien.