Middagsfrid

Middagsfrid rekryterar Dansk landschef från prisbelönt online-mathandelsföretag

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 07:53 CEST

Som ett steg att öka fokus på Middagsfrids danska verksamhet så har Middagsfrid rekryterat Maria Andersson som dansk landschef. Maria har en bakgrund bl.a. inom online-mathandel och från en av de största mediekoncernerna i Skandinavien, Endemol. Maria tillträder tjänsten vecka 41.

-Syfte var att hitta en lokal företagsledare med lika delar hjärta och hjärna, från Köpenhamn kan bygga upp en liknande verksamhet som i Sverige, där Middagsfrid på mindre än tre års tid har blivit störst i Sverige inom hemleverans av mat. Det har vi funnit i och med Maria, säger Kicki Theander som är grundare och VD på Middagsfrid.

Maria har bland annat bakgrund som medgrundare av matdistributionsföretaget Yellowman.dk och olika befattningar på mediekoncernen Egmont.

-Jag ser mycket framemot utmaningen att jobba och utveckla Middagsfred som utmärker sig med sin starka ideologiska utformning! Idag är Middagsfred.dk:s verksamhet baserad i Köpenhamn men ambitionen är att vi ska vara tillgängliga i stora delar av Danmark inom några år, säger Maria Andersson.

På senare tid har Middagsfrids expansion utomlands tagit ordentligt fart. Middagsfrid finns i Danmark sedan hösten 2008 och nu har företaget på kort tid etablerar sig både i Tyskland och i Norge. Middagsfreds verksamhet i Danmark drivs med ett annat varumärke: Middagsfred.dk, http://www.middagsfred.dk, för sina tjänster.

-Det har visat sig att det finns ett stort intresse för vårt koncept på andra marknader som liknar Sverige. Dessutom ligger vår inriktning mot att undvika livsmedel med tillsatser och klimatsmarta menyer i tiden. Det är därför vi passar på att etablera oss på nya marknader i ett för vårt företag ganska tidigt skede, säger Kicki Theander som är grundare och VD på Middagsfrid.

Middagsfrid har på kort tid sedan starten hösten 2007 blivit en succé i Sverige med hushåll som omfattar fler ca 25 000 personer som prenumererar på företagets färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Idag levererar Middagsfrid till kunder i många av Sveriges största orter och är tillgängligt för cirka 60 procent av Sveriges befolkning. Det här betyder att Middagsfrid är störst i Sverige inom hemleverans av mat till privatpersoner.

Kort om Middagsfrid:

Middagsfrid erbjuder hemleveranser av färdigplanerade matkassar med tillhörande recept. Kunderna ges därmed tid att laga god mat av högsta kvalitet och får samtidigt ett gott samvete. Med ett stort engagemang arbetar Middagsfrid för en medvetenhet om klimatsmart mat och donerar dessutom regelbundet matkassar till behövande familjer. För oss är det äkta matglädje. Familjeföretaget Middagsfrid grundades 2007 och har kontor i Stockholm. Idag levererar vi i många av Sveriges största orter.