Midpoint AB

Midpoint och Streamtel integrerar telefoni och Microsoft CRM i molnet

Pressmeddelande  •  2010-09-23 20:58 CEST

-Att som teleoperatör söka sig till nya återförsäljarkanaler är helt naturlig på en marknad som kännetecknas av oligopolstruktur och traditionella försäljningskanaler. Telefoni kommer att vara it-integratörernas marknad i framtiden, och att redan nu gå in i partnerskap med ett bolag som Midpoint som jobbar med just att göra IT till ett säljverktyg ligger helt i linje med våra visioner, säger Streamtels VD Torbjörn Sjöström.

Effektivare försäljning

Det finns mycket tid att spara med effektiv telefoni. Att kunna ringa direkt ifrån sitt CRM-system är en rejäl tidsbesparing för många telefonintensiva tjänster. Att därtill kunna logga in – och  utgående samtal och få statistik på kundrelaterade samtal är väldigt attraktivt. Det vet alla som någon gång jobbat i en sådan miljö.

Minska köerna i kundtjänst och support

Att sitta i kundtjänst och direkt få upp en pop-up med kunduppgifter vid inkommande samtal kan reducera långa köer markant. Flera kunder vittnar om problem deras kundtjänst har med att leta upp kunden i CRM-systemet.

-En kund berättade nyligen att deras support sparar 12-15 minuter om dagen med integrationen mellan telefonin och CRM-systemt. Då förstår man vilken effektivisering detta innebär på en årsbasis. Supportärenden leder allt som oftast till merförsäljning, och inte minst är en bra kundtjänst a och o för ett företags trovärdighet, fortsätter Torbjörn Sjöström

Lyft för Midpoint

-Att samarbeta med Streamtel känns som ett självklart val för oss. Vi har länge letat efter en telefonilösning som integrerar med vårt erbjudande; Microsoft CRM i molnet. Tillsammans med Streamtel kan vi leverera både Microsoft CRM och en komplett telefonifunktion som molntjänst. Streamtel har den erfarenhet och det kunnande som krävs för att vi ska kunna erbjuda våra kunder vår integrerade lösning.  Deras mobiltelefoni med Telias täckning ger oss bra förutsättning för att kunna erbjuda en totallösning för våra kunder oavsett vart de finns i landet.

-Traditionell IT och telefoni ligger idag varandra närmare både tekniskt och praktiskt och detta steg ser vi som en naturlig utveckling av vårt erbjudande, konstaterar Björn Selin Midpoint AB.

Produkten som gör det hela möjligt finns tillgänglig att beställa från Midpoints hemsida.

Streamtel  AB grundades 2004 och är en av Sveriges ledande växel- och ip-telefonioperatörer. Sedan vintern 2010 agerar de också som en virtuell mobiloperatör i Telias nät. Streamtel är Sveriges enda mindre operatör som kan erbjuda en helhetslösning inom telefoni, målgruppen är små och medelstora företag.

Midpoint AB är grundades 2006 och ett väl etablerat företag med fokus på molnbaserade IT-tjänster och med en produktportfölj som ger kunden möjlighet till en fullständig lösning på sitt IT-behov.

Om Midpoint AB

Vår affärsidé är att erbjuda ditt företag möjligheten att hyra affärskritiska tjänster över nätet.
Med en storskalig servermiljö och ett förstklassigt datacenter kan vi garantera en tillgänglighet på 99.9%
Genom många nöjda kunder och en vilja att alltid se till kundens bästa är vi marknadsledande på det vi gör.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom