miinto.se

Miinto.se säljer mer träningskläder än någonsin!

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2012 14:08 CEST

E-handel ökar som bekant inom alla områden och ett område där det ökar mer än någonsin är sport och fritid. Att svenskar är ett hälsosamt folk är ett faktum men få vet hur stora skillnader det är mellan de olika europeiska länderna.

Miinto.se som verkar i 7 länder kan se markanta skillnader i sin försäljning av sport och fritidskläder mellan de olika marknaderna.  I nyligen framställd statistik har Miinto jämfört danskt och svenskt konsumentbeteende. Den största skillnaden kunde de se i försäljning av sport och fritidskläder. Att danskar har andra intressen än att hänga i träningsspåret blir väldigt uppenbart när Miinto jämför försäljningen av träningskläder mellan de två länderna. I Danmark är genomsnittsköpet 743 kr medan kunderna i Sverige lägger i genomsnitt 1453 kr per köp av fritids och träningskläder.

Om en vecka startar återigen uppmärksamhetsveckan Ett friskare Sverige 15-21 oktober arrangerat av Statens folkhälsoinstitut, på uppdrag av regeringen. Lin Eriksson, marknadschef på Miinto.se, ser klara samband mellan dessa initiativ och ökad försäljning på Miinto.se. Våra kunder vill ha bra kläder men också se bra ut när de utövar sportaktiviteter.

Miinto.se är ditt modevaruhus på nätet. Vår vision är att samla alla Sveriges enskilt ägda butikerna i vår modeportal och ge dem en chans att konkurrera mot de stora kedjorna för att bevara ett brett sortiment på den svenska modemarknanden. Samtidigt får konsumenten möjligheten att handla från 25 000 varor från 3 000 varumärken men endast betala en fraktkostnad. Det är kundservice!