Ladbrokes

MIKAEL DAMBERG BLIR NY ORDFÖRANDE I SOCIALDEMOKRATERNA?

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 14:33 CET

Mikael Damberg har gått förbi den tidigare favoriten Sven-Erik Österberg till posten som ny ordförande i det socialdemokratiska partiet. Slutsatser i såväl kriskommissionens rapport samt valberedningens kriterier har påverkat spelarna helt i Dambergs riktning.  Sven-Erik Österberg har varit favorit sedan hösten 2009 då Ladbrokes inledde spelet på ny ordförande i det socialdemokratiska partiet.

“Ladbrokes har aldrig sett en sådan svängning inom svensk politisk vadslagning, jag är själv förvånad. Dambergs odds har gått från 6,50 till 2,00 gånger pengarna under de senaste 24 timmarna. Trots sänkningen fortsätter spelen på Damberg vilket kan leda till ytterligare sänkningar inom kort“ säger Joakim Rönngren, Ladbrokes PR-chef i Norden.

Aktuella odds – Svensk politik

Ny ordförande i socialdemokraterna

Mikael Damberg 2,00

Sven Erik Österberg 3,50

Thomas Östros 4,50

Lena Sommestad 4,50

Leif Pagrotsky 6,50

Anders Sundström 9,00

Ilija Batljan 26,00

Ylva Johansson 34,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

joakim.ronngren@ladbrokes.se Joakim Rönngren, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com