Narva

Mikael Nestius: ”Ta debatt med det politiska Sverige”

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 08:33 CET

Alla som har inflytande och makt över sjukvården är på plats i Almedalen. Därför bör patientföreningar som vill påverka hälso- och sjukvårdspolitik också vara på plats, säger Dagens Medicins chefredaktör Mikael Nestius på ett möte med patientföreträdare arrangerat av Mix Public Relations.

Mikael Nestius menar att alltför många kommer till Almedalen och bjuder in till debatter i olika ämnen som inte syftar till att påverka politiken.

– Istället för att diskutera politiska frågor med politiker pratar organisationsföreträdare med varandra. Företrädare för svensk sjukvård kan man träffa när som helst, men som opinionsbildare som vill påverka tycker jag att man ska använda Almedalsveckan till att ta debatten med det politiska Sverige, säger Mikael Nestius.

Det mediala intresset för Almedalen fortsätter att växa för varje år och även det, menar Mikael Nestius, är någonting man kan utnyttja för att påverka. Här är tipset att göra utspel i slutet av veckan. Då har många beslutsfattare åkt hem och färre seminarier genomförs, men journalisterna är fortfarande på plats.

– Alla de stora medierna är där hela veckan. De har ett fokus på politik som inte finns någon annan gång, förutom när det är valår.

_________________________________________________________________

Narva är en kommunikationsbyrå som löser strategiska utmaningar och skapar bättre affärer för våra kunder. Narva erbjuder expertkompetens inom finansiell kommunikation, life science, medierelationer, onlinekommunikation och public affairs. Våra uppdragsgivare är svenska, nordiska, europeiska och globala företag, myndigheter och organisationer.