Electronic Arts

​MIKE TYSON GÖR DEBUT I EA SPORTS UFC 2

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 17:00 CET

En av tidernas mest ikoniska idrottsmän kommer att finnas med i EA SPORTS™ UFC 2®. Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) meddelade idag att Mike Tyson kommer att begå MMA-debut som upplåsbar fighter vid spelets svenska premiär den 17 mars. Fans som förbokar EA SPORTS UFC 2 kommer att få direkt tillgång till Mike Tyson redan på releasedagen, medan andra spelare kan låsa upp honom genom att ta sig in i spelets Hall of Fame i karriärsläget. Den före detta boxningsvärldsmästaren i tungvikt ligger inne med de tyngsta och hårdaste slagen av alla fighters i spelet och kommer att kunna användas i två olika viktklasser: lätt tungvikt och tungvikt. Kolla in den nya Mike Tyson-videon för att få en första titt på den före detta mästaren i EA SPORTS UFC 2.

“När tidernas hårdaste fighters kommer på tal finns Mike Tyson med på de flestas lista – ofta i topp. Det hade varit spännande om MMA varit lika populärt under Tysons tid som nu, och frågan är om inte vi hade fått sett Mike dra på sig de lite tunnare handskarna och kliva in i The Octagon®”, säger Brian Hayes, spelets Creative Director. “Det här är en av de stora ”Vad skulle hända om…”-frågorna som vi kan laborera med när vi skapar ett spel som EA SPORTS UFC 2”.

Två versioner av Tyson kommer att finnas med i spelet: “Iron” Mike Tyson som baseras på hans väg mot världsmästartiteln och hans oförglömliga fighter under 80-talet, och “Legacy” Mike Tyson som bygger på slutet av hans lysande karriär. Fans som förbokar standardversionen av EA SPORTS UFC 2 kommer att får direkt tillgång till “Iron” Mike Tyson redan på releasedagen. De som väljer att förboka Deluxe Edition kommer att få både Iron Mike och “Legacy” Mike Tyson. Både versionerna kommer även att gå att låsa upp i spelet.

“Jag är en stor fan och det är en ära för mig att vara en del av EA SPORTS och att få utforska MMA-världen”, säger Mike Tyson. “Jag följer UFC på nära håll och det ska bli väldigt coolt att se hur jag skulle klara mig mot dessa fantastiska MMA-idrottsmän”.

EA SPORTS UFC 2 tar spelseriens fantastiska karaktärslikhet och animationer till en ny och högre nivå med nya Knockout Physics System och autentiska spelfunktioner. Dessutom erbjuder spelet den hittills största uppställningen av fighters från den verkliga MMA-världen. EA SPORTS UFC 2 kliver tillbaka in i Octagonen på Xbox One och PlayStation®4. Komplett funktionslista och mer information om spelet hittar du på http://easports.com/ufc/features.

Fans som längtar efter att få kliva in i The Octagon®kan förboka EA SPORTS UFC 2 och redan på releasedagen få tillgång till Bas Rutten, invald i UFC Hall of Fame och trefaldig King of Pancrase, den japanska MMA-legendaren Kazushi “The Gracie Hunter” Sakuraba samt Mike Tyson.*Deluxe edition-versionen av spelet inkluderar även UFC Ultimate Team™ Premium Packs** till ett värde av upp till 60 USD. För mer information om hur du förbokar se: http://easports.com/UFC/buy.

EA SPORTS UFC 2 är under utveckling av EA Canada och börjar säljas i Sverige till Xbox One och PlayStation®4 den 17 mars. För mer information se: EA SPORTS UFC website. Följ spelet på Facebook och Twitter för senaste nytt. EA Access-medlemmar kan under begränsad tid spela det fullständiga spelet innan det släpps i Sverige och dessutom få 10 % rabatt när de köper den digitala versionen av spelet till Xbox One***. Håll ett öga på webbsidan, så väl som EA SPORTS UFC Facebook och Twitter för att vara säker på att ta del av senaste nytt om spelet.

EA SPORTS™ är ett av världens ledande varumärken inom sportunderhållning med bästsäljande titlar, prisbelönt interaktiv teknologi, tjänster för fans och digitala upplevelser på flera olika spelplattformar. EA SPORTS skapar uppkopplade upplevelser som levererar sportens alla känslor och drama via branschledande sportspel som exempelvis Madden NFL,EA SPORTSFIFA,NHL®,NBA LIVE, Rory McIlroy PGA TOUR®,SSX™ochEA SPORTS UFC®.

For mer information om EA SPORTS se www.easports.com.

* Internetuppkoppling och EA-konto krävs för att spela. Du måste vara 16 år eller äldre för att skapa ett konto. Begränsningar av erbjudandet kan förekomma. Se www.easports.com/ufc/game-and-offer-disclaimersför mer information.

**VÄRDET BASERAS PÅ PRISET 2 DOLLAR FÖR ETT UFC ULTIMATE TEAM PACK (VID RELEASE) PRISERNA KAN KOMMA ATT FÖRÄNDRAS. Begränsningar av erbjudandet kan förekomma. Se www.easports.com/ufc/game-and-offer-disclaimersför mer information.

***VILLKOR, REGLER OCH BEGRÄNSNINGAR GÄLLER. SE EA.COM/EAACCESS/TERMS OCH EA.COM/EAACCESS FOR MER INFORMATION.

Om Electronic Arts

Electronic Arts (NASDAQ: EA) är världens ledande företag inom interaktiv underhållning. EA levererar spel, innehåll och onlinetjänster till uppkopplade konsoler, PC, mobiltelefoner och surfplattor. EA har mer än 300 miljoner registrerade spelare i över hela världen.

Under 2015 redovisade EA nettointäkter på 4,5 miljarder dollar. EA:s huvudkontor är beläget i Redwood City, Kalifornien, USA. Bland företagets finns flera kritikerrosade och bästsäljande spelserier som exempelvis The Sims™, Madden NFL, EA SPORTS™ FIFA, Battlefield™, Dragon AgeTM och Plants vs. ZombiesTM. För mer information om EA se www.ea.com/news

EA SPORTS Ultimate Team SSX, The Sims, Dragon Age, Plants vs. Zombies och Battlefield är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc. Ultimate Fighting Championship®, Ultimate Fighting®, UFC®, The Ultimate Fighter®, Octagon Girls®, Submission®, As Real As It Gets®, Zuffa®, The Octagon ™ den åttasidiga mattan och bur-designen är registrerade varumärken, varumärken, trade dress eller servicemarks som ägs av Exklusivt Zuffa, LLC och närstående rättssubjekt i USA och jurisdiktioner --Andra. Alla märken refereras --Andra här kan vara Zuffa, LLC eller andra respektive ägare. All användning av det upphovsrättsskyddade program, varumärken, trade dress, immaterialrätt –Övrigt material som ägs av Zuffa, LLC är förbjudet utan skriftligt medgivande från Zuffa. Alla rättigheter är reserveras härmed uttryckligen. John Madden, NFL, NHL, NBA, PGA TOUR och FIFA tillhör deras respektive ägare och används med tillstånd. Xbox är ett varumärke som tillhör Microsoft-koncernen. "PlayStation" är ett registrerat varumärke som tillhör Sony Computer Entertainment Inc.

Om UFC®

UFC är världens ledande MMA-organisation som är kända för sina actionladdade events som sålt ut några av jordklotets största arenor. Organisationen ägs av Zuffa, LLC med huvudkvarter i Las Vegas med kontor i London, Toronto, Beijing och Sao Paulo, UFC producerar årligen fler än 40 liveevents. UFC är den största pay-per-view eventleverantören i världen. Under 2012 slog sig UFC in på mainstream-marknaden när de undertecknade ett 7-årigt sändningsavtal med FOX Sports Media Group gällande liveevents och tusentals timmar av den längst sända realityserien på TV The Ultimate Fighter®. Förutom sändningarna via FOX, sänds UFC i över 158 länder och når över 800 miljoner hushåll på 21 olika språk. UFC-innehållet distribueras även kommersiellt i USA till barer och restauranger via Joe Hand Promotions, och på engelska i Kanada via Premium Sports Broadcasting Inc. ai Australien via Main Event och i franska Quebec via Interbox. UFC kommunicerar även med tiotals miljoner fans via webbsidan UFC.com, så väl som Facebook och Twitter. UFC har även 100 UFC GYM®, UFC FIT™ ett näringsläroprogram, UFC 360 det internationellt distribuerade magazinet, UFC.TV live event sändningar och video över hela världen, en ny Tv-spelsserie i samarbete med EA Sports, bästsäljande DVD:s, UFC Fight Club®, UFC Fan Expo®, brandad utrusning och träningskort. För mer information se: www.UFC.com och följ UFC via www.Facebook.com/UFC och Twitter: @UFC.