MIKMAK

MIKMAK Höst 2011

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 20:35 CEST

I höstens färgkombinationer blandas djup vinröd, sandfärgade toner med smutsigt gult. Siden och sammet kombineras. Dova toner som kombineras med accenter som guld, brunt och mörk rosa tar tankarna till orientens kryddor och solbränd öken. Nyheterna Yellow Casbah och Aqua Lagoon finns givetvis med även i höst. Fotograferingen har ägt rum på ett av Göteborgs äldsta hus, Kronhuset, vilket ger en genuin och rå miljö till MIKMAK´s produkter. Sidenkudde 50x50 cm 399 kr och sammet 50x50 cm 349 kr. Fotograf: BellaH Styling: Henrick Eriksson/moltazDesign

MIKMAK

Ett svenskt företag inriktat på inredningsdetaljer. Vårt kontor och lager ligger i Göteborg. Tillverkningen sker inom skandinavien och i Asien. MIKMAK står för kvalitet, design och trygghet. När du väljer MIKMAK kan du vara säker på att få bra kvalitet, trendsäkra färger och hög service.

DETALJER

För oss på MIKMAK är detaljerna viktiga, vilket påverkar slutresultatet.

Smådetaljer som att kanten på innersidan vid dragkedjan skulle vara sydd och inte overlock, så att inte trådar kunde gå upp och fastna i dragkedjan. Bra sömsmån som ger starka sömmar. Infärgade dragkedjor som dolts för att smälta in i textilierna. Innerkuddar med extra mycket certifierat dun för stadga och passform.

På doftljusen är viktigt att de inte har för "stickande" doft, likaså att det skall gå att källsortera delarna. Ljusen tillverkade i paraffin. Vi har valt paraffin då det är det mest använda vaxet inom ljus i världen då detta är en restprudukt från industriell tillverkning.

För ex. soja- och palmvax skövlas idag regnskog för att ge plats åt snabbväxande grödor som bl.a ger olja/vax. Vilket vi inte vill stödja, därav valet paraffinvax.

Vid frågor eller bilder, kontakta Bella Håkansson 0735-134106 eller Henrick Eriksson 0702-481051 eller via mail ; info@mikmak.se
www.mikmak.se