Mikz (Danir Marketing)

Mikz breddar innehållet och välkomnar musikbranschen in i appen. Först ut är Linus Svenning.

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2014 14:02 CEST

Linus Svenning

Linus har stått i strålkastarnas ljus under stora delar av 2014. Han tog sig hela vägen till en femteplats i årets melodifestival med låten Bröder och fyllde sedan på med en sommarturné där han bland annat uppträdde i Sommarkrysset och Lotta på Liseberg.

Linus har haft musiken i sitt liv sedan barnsben och karriären fick en rejäl skjuts när producenten Fredrik Kempe fick upp ögonen för Linus via YouTube. Låten Bröder specialskrevs av Fredrik Kempe till Linus. Två veckor efter släppet toppade låten iTunes och låg som nummer två på Spotify.

Bröder har hittills sålt platina och hans cover på Kent låten Utan Dina Andetag har sålt guld. Linus är nu aktuell med den nya singeln Dansa Sakta.

Exklusivt innehåll

I huvudkanalen Backstage bjuds fansen på unikt material som kommer direkt från Linus. Här kan de
se, läsa och lyssna på material som ger dem känslan av att följa Linus både på och bakom scenen. Bland annat kommer de kunna följa med bakom kulisserna på inspelningen av videon till hans nya singel Dansa Sakta.

I underkanalen On Stage kan man följa vad som skrivs om Linus på utvalda nyhetssidor och fasta inslag så som YouTube videos och Spotify länkar.

- Det jag gillar är att mina följare kan få all information direkt från mig. Och de får allt som skrivs om mig samlat på ett ställe.. Enkelt, så som det ska vara! De kommer kunna följa vad som händer mig både på scen och bakom, följa med in i studion och lyssna på kommande låtar, säger Linus Svenning.

Linus blir således den första artisten att starta kanal i Mikz, vilket öppnar upp för ytterligare en målgrupp.

– Att få in artister i Mikz är verkligen roligt för oss. Innehållet breddas och förhoppningsvis når vi en grupp som kanske fram tills nu inte hittat in i Mikz, säger Istvan Beres, VD för Mikz Norden & Polen.

Om Mikz

Med Mikz i mobilen är det lätt för användarna att
hitta och följa sina favoriter. Med ett par enkla knapp- tryckningar kan de skapa sin egen Mikz av kändisar, nyhetskällor, bloggare och varumärken alltid tillgängligt när man har en stund över. På så sätt blir det smidigare och enklare att hänga med i flödet av allt som händer och bara ta del av det man gillar, inspiration, snabba nyhetsuppdateringar och massor av specialerbjudanden från utvalda varumärken

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.