Mikz (Danir Marketing)

Mikz och Nyheter24-Gruppen inleder samarbete kring nyheter och marknadsföring

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2014 18:26 CET

Mobilmarknadsföringstjänsten Mikz har valt att tecknat ett samarbetsavtal med Nyheter24-gruppen kring redaktionella nyhetsflöden. Det större målet med samarbetet är att kunna erbjuda Mikz användare möjlighet att även kunna skräddarsy sitt nyhetsflöde precis som användarna idag gör med varumärken de gillar.

– Ett jättekul samarbete som ligger helt i linje med hur vi önskar att jobba. Mikz är ett entreprenörsdrivet bolag som vågar tänka utanför ramarna, säger Patrik Sandberg, grundare Nyheter24-Gruppen.

Mikz är en modern mötesplats för företag och konsumenter där en rad varumärken finns samlade på ett och samma ställe. Här finns bland annat Zlatan Ibrahimovics egna app, ”Zlatan Unplugged”, samt en rad stora varumärken som direkt via appen kommunicerar ofiltrerat till deras målgrupp. Tillsammans med Nyheter24 görs nu en satsning på, bland annat, snabba nyheter direkt i mobilen.

– Det är ett långsiktigt integrerat samarbete som vi ser fram emot med stor entusiasm, säger Patrik Sandberg.

– Samarbetet med Nyheter24 är helt rätt steg för oss, säger Istvan Beres VD för Mikz.  Redan efter vårt första möte insåg jag att våra DNA passar perfekt. Nyheter24 kommer tillföra den saknade pusselbiten som vi har letat efter under 2013, redaktionella nyhetsflöden som våra användare kan skräddarsy efter vad de gillar. Tillsammans med Nyheter24-Gruppen kommer vi även nå den målgrupp som vi själva tycker är intressant. Vi kommer jobba intensivt att utveckla kreativa marknadskampanjer som skapar intresse för Mikz, förklarar Istvan Beres.

- Vi har haft en explosionsartad utveckling 2013, med ett snitt på 1000 nerladdningar om dagen och med 60 000 besökare dagligen. Mikz går mot att bli den största livsstilsappen i Sverige som erbjuder användarna möjligheten att själva styra deras interaktion med varumärkens marknadsföring, snart kommer användarna även kunna göra samma interaktion med redaktionella nyheter, säger Istvan Beres

För mer information kontakta:

Patrik Sandberg, grundare Nyheter24-Gruppen. Tel: +46 702 62 80 47 E-mail: patrik@nyheter24gruppen.se

Istvan Beres, VD Mikz Sverige AB. Tel: +46 708 247540 E-mail: Istvan@mikz.com

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.