Mil Sec Sverige AB

Mil Sec och Hammerglass inleder samarbete

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 09:41 CEST

Hammerglass producerar okrossbara glaslösningar i specialbelagd polykarbonat och är ensamma om att kunna göra okrossbara isolerrutor med full garanti.

- Milsec är ett av de starkaste varumärkena inom den nordiska säkerhetsbranschen, och jag är övertygad om att båda parter kommer att dra stor nytta av detta samarbete, säger Hammerglass VD, Bengt Nilsson. - Hammerglass har ett antal återförsäljare, men saknar någon med Milsecs engagemang och djuptgående kompetens, fortsätter Nilsson.

- För kunden är det oerhört viktigt att leverantören har ett helhetstänk kring säkerhet så att man inte bara flyttar problemet till annan del av fastigheten, säger Milsecs VD, Magnus Ahde. - Med Hammerglass kompletterar vi vårt produktutbud och blir en ännu starkare säkerhetspartner. Deras lösning med Hammerglass-rutor infästa i en stålram istället för i en traditionell aluminiumram ger ett riktigt bra inbrottsskydd. Vi får dessutom tillgång till ett helt spektra av isolerglas, vilket våra kunder har efterfrågat, fortsätter Magnus Ahde.

Efterhand som banker, värdetransporter och växlingskontor har förbättrat sin säkerhetsnivå har uraffärer och guldsmeder blivit allt mer utsatta för inbrott och rån.

- Högriskbutiker är en av våra större kundgrupper, säger Milsecs VD. - En hel del av dem saknar i dag möjlighet att teckna försäkring för sin verksamhet och behöver särskilt fokus på säkerhetslösningar för både varor och personal. Hammerglass har både säkerhetsslussar och butiksdisplayer som inte går att slå sönder. Kombinerat med rätt evakueringsmöjlighet och låssystem kan vi trygga vardagen för många affärsanställda, avslutar Magnus Ahde.

Milsec har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Köpenhamn och Oslo och samarbetet gäller på samtliga marknader. Hammerglass AB i Förslöv är ledande i Norden inom okrossbara glaslösningar och har även färdiga lösningar för bullerskärmar längs väg och järnväg, sargglas till hockeyarenor, samt rutor till entreprenadmaskiner.