GPS Perimeterlarm Solutions AB

MILES

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 16:12 CET

GPS Perimeterlarm Solutions AB har utökat sitt systemprogram med det nya fiberoptiska larmsystemet MILES. Detta användes med fördel när stora områden skall skyddas såsom stängsel och skydd av pipelines för gas, olja, vatten och kabelkanalsystem. Det detekterar försök till att borra i eller skada röret eller försök att klippa eller klättra på staketet och sänder denna information vidare till processorenheten. Kabeln detekterar vibrationer, tryckstörningar och rörelser.  Det kan även användas till att skydda nedgrävda rör och kabelkanaler genom att utnyttja befintliga reservfibrer. Minst 25 km Rör/Stängsel kan skyddas på detta sätt genom att utnyttja ut- & retur fibrer. Fiber kan också grävas ned utmed sidan av mark rör och man kan även använda reservfiber i befintliga fiberkablar för kommunikation. I denna konfiguration kan systemet detektera uppsåtlig eller oavsiktligt försök att gräva eller att frilägga röret med hjälp av handkraft eller med mekaniska hjälpmedel. Detta skyddar röret mot oavsiktlig skada och uppmärksamma övervakningspersonal för pipelinen innan någon skada är gjord och identifiera riskområdet inom några få tiotal meter.

På ett system med en sträcka av 25 km kan man få den zon indelad ned till 125m per zon för att verifiera var attacken har förevarit. Med den kraftfulla programvaran kan systemet anpassas till den aktuella situationen. Övervakningsenheten medger ett interface till centralt övervakningssystem för pipelines, CCTV system och andra allmänna larmsystem som behövs. Det innehåller även ett datorbaserat kalibrerings -& management system som används till att konfigurera all funktionsparametrar, övervakar och lagrar signaler och systemhändelser i real tid. Önskas längre avstånd kan man dubblera systemet till 50 km.

Mer information kan erhållas från GPS Perimeterlarm Solutions AB    www.perimeterlarm.se

GPS Perimeterlarm Solutions AB är expert på att leverera professionella detekteringssystem för skydd utomhus. Vi detekterar inkräktare vid gränsen till Ert område innan de kan medföra skada för Er verksamhet. Vi är ett dynamiskt företag med en stor och lång erfarenhet, över 25 år, på applikationer och installationer av utomhusdetekteringssystem. Likväl vår aktivitet i de Skandinaviska och Baltiska marknaderna, så är vi aktiva i norra Europa.

Våra färdiga installationer varierar från 10 meter till inte mindre än 11.5 kilometer. Vårt breda utbud av produkter och system försäkrar att vi kan hantera de flesta situationer. Som rådgivare ger vi Er den bästa konfigurationen. Tillsammans med professionella säkerhetsinstallatörer garanterar vi en korrekt installation och konfiguration med riktigt underhåll. Systemplanering, installation, utbildning och underhåll är i säkra händer med oss.

Vår tillfredställda kundbas inkluderar: Försvar, Kärnkraftverk, Fängelser, Logistik center, Militära och Civila flygplatser, Industriledare, Biltillverkare/-importörer, Data/Programvaruföretag, EU byggnader, Laboratorier, Terminaler, Riksbanken och många andra.

Vi är inte ett installatörsföretag men vi arbetar ihop med konsulter och installatörsföretag som kan assistera Er i systemplanering, installation, utbildning, underhåll och dygnet runt service.

Vi är självklart beredda att direkt och förutsättningslöst informera Er om möjligheterna/ applikationerna angående våra beprövade produkter/system.

I vårt distributionsbolag Larmexpress www.alarmexpress.se säljer vi olika larmkomponenter/-system passande till inbrotts- & brandsystem. Besök gärna vår hemsida http://e-butik.alarmexpress.se  med e-handel om Ni är intresserade av denna typ av materiel.

Ni är alltid välkommen att kontakta oss.