Universal Music Sweden

Miley Cyrus uppträder på MTV European Music Awards i Madrid

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 14:55 CEST

MILEY CYRUS UPPTRÄDER PÅ MTV EUROPEAN MUSIC AWARDS I MADRID 7 NOVEMBER!

MTV meddelade idag att Miley Cyrus nu är klar för ett uppträdande på årets MTV European Music Award. Tonårsidolen och megastjärnan Miley Cyrus kommer till Madrid den 7 november för att för första gången uppträda på galan som förväntas bli den största och mest stjärnspäckade någonsin.

” I can’t wait for the EMA’s” låter stjärnan hälsa. ”Detta blir mitt första uppträdande någonsin på denna fantastiska tillställning och jag vet att Madridborna kommer att vara den bästa publiken någonsin”. Utöver Miley Cyrus kommer artister som Katy Perry, Ke$ha, B.o.B, Kid Rock, Kings Of Leon, Linkin Park, Plan B, Shakira, Pauly D, Emily Osment, The Dudesons och Johnny Knoxwille att medverka.

MTV EMA 2010 direktsänds från Madrids Caja Magica på alla MTVs plattformar världen över, söndagen den 7 november kl 21.00 och leds i år av Eva Longoria. MTV EMA kommer även att livestreamas på www.mtvema.com och på Facebook kl 21.00 samma kväll.

Rösta på din favoritartist på www.mtvema.com

Miley Cyrus är just nu aktuell med albumet Can't Be Tamed