Frontwalker AB

Miljöaktuellts landstingsranking redovisas i samarbete med Frontwalker

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 09:55 CET

I veckan presenterade Miljöaktuellt Sveriges miljöbästa landsting. Landstingsrankingen redovisas i samarbete med Frontwalker, som systemstöd används Hållbarhetsportalen.

Resultatet baseras dels på en enkät som landstingen svarat på, och dels på nyckeltal från Kolada (landstings- och kommundatabasen). De landsting som har placerat sig på topp fem är Stockholms läns landsting, Landstinget i Värmland, Landstinget i Kalmar län, Västra Götalandsregionen och Örebro läns landsting.

Ledande lösning
Frontwalker levererar Sveriges ledande lösning inom hållbar utveckling. Hållbarhetsportalen är ett webbaserat systemstöd som används för kontinuerlig energi-, klimat-, miljö- och hållbarhetsredovisning.

Målgruppen är organisationer och företag som har behov av ett redovisningsverktyg som även kan användas som stöd i ett aktivt förändringsarbete.

Frontwalker arbetar med hela kedjan från affärsutveckling till IT-utveckling. Och detta kryddar vi med en tydlig hållbarhetsprofil. Vi vill vara föregångare i både namn och handling. Vår ledstjärna är ansvarsfull utveckling och det ska genomsyra allt vi gör. För oss innebär det att ha både kundens och samhällets långsiktigt bästa för ögonen.

Frontwalker, tidigare IT-Arkitekterna, grundades 1996. Vi har kontor i Stockholm (Huvudkontor), Sundsvall och Uppsala. Idag är vi ca 110 medarbetare.