Eco Innovation AB

MILJÖINNOVATION och EU-bidrag firar TUSEN artiklar

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2011 22:59 CET

Miljönyhetssajten Miljöinnovation och EU-bidrag har nu publicerat mer än 1000 artiklar. På Google är det den främsta nyhetskällan för svenska miljöinnovationer. För EU-bidrag är Miljöinnovation och EU-bidrag  den högst rankade sajten som inte drivs av EU. Den drivs av Jönköpingsföretaget Eco Innovation AB som finns i stadens Science Park.

-"Vårt systematiska arbete med de mest glädjande miljönyheterna och EU-bidrag möter stor uppskattning. En nyhet om en miljöinnovation innebär ett hopp om en bättre miljö. Det gläder våra besökare.  EU-bidrag är ett sätt att skapa resurser för att utveckla miljölösningar." Det säger Erik Sandström, VD för Eco Innovation AB som driver sajten.

Miljöinnovation och EU-bidrag började på dåvarande gratissajten blogggsida.se och har fortsatt som http://evolveu.bloggsida.se/. En tid innan Bloggtoppen fick stänga pga stulna lösenord passerade sajten, trots lågprisupplägget, 100 000 sidladdningar. Besökarna vill ha specifik information. För 14 publika ("börsnoterade") och många andra miljöinnovationsföretag är sajten bland de fem främsta på Google. För 11 börsjättar med miljöprofil är sajten bland de tio främsta. Sidan EU-bidrag kan användas för självstudier inte bara för företag, utan också för andra organisationer som vill arbeta med nya miljölösningar.

Miljöinnovation och EU-bidrag finns på: http://ecoinnovation.se

Direkt till sidan EU-bidrag: http://eu-bidrag.org

Länk till Eco Innovations artikel med mer information om 1000 artiklar: http://ecoinnovation.se/miljoinnovationer/1000-artiklar

För vidare information kontakta: Eco Innovations VD Erik Sandström, tel: 070-2994762 eller epost info@ecoinnovation.se

Eco Innovation AB är ett familjeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer. Vi erbjuder:

- Skräddarsydd expertkonsultation med förslag på val bland EU:s finansieringsprogram inklusive design av ansökan vad gäller inriktning och sammansättning av partnerskap.

- Stöd vid utveckling av projektansökningar till nationella och internationella program för EU-finansiering. Stöd erbjuds bara om ansökansarbetet är väl förankrat hos den ansökande organisationen och denna engagerar sig i utarbetandet av ansökan.

- Utbildning om EU-finansiering och konferenser för ledare av internationella projekt.

- Föreläsningar, presentationer, artiklar eller krönikor om EU-finansiering eller miljöinnovationer.

- Annonser och förbetalda inlägg på sajten MILJÖINNOVATION OCH EU-BIDRAG.  http://ecoinnovation.se

- GRATIS självstudier om EU-bidrag främst för innovationer och miljö på sidan: http://eu-bidrag.org

- GRATIS Nyhetsbreven MILJÖGLAD och EU-Peng, som beställs av info@ecoinnovation.se

Vill Du veta mer, se vår hemsida: http://ecoinnovation.se