Eco Shine Sverige AB

Miljömedvetenhet skapar nya arbetstillfällen

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 12:22 CEST

Ett ökat miljömedvetande har skapat förändringar i många traditionella branscher. Både mat, klädes och bilindustrin har tvingats anpassa sig. Nu även inom biltvätt! Den vattenfria bilvårdstekniken är relativt ny i Sverige och är ett utmärkt alternativ för biltvätt. Eco Shine har ambitiösa planer för att skapa fler arbetstillfällen och få glada kunder.

Enligt Håll Sverige Rent, tvättar vi årligen våra bilar 30 miljoner gånger, 2 av 3 tvättar utförs på garage uppfarten eller på gatan. De flesta kommuner har ett totalt förbud mot denna typ av tvätt på grund av den skadliga inverkan på våra vattendrag. Jim Missin, Eco Shine's VD, säger: "Vårt mobila bilvårdskoncept, raderar detta växande miljöproblem, och erbjuder också ett bekvämt och effektivt sätt för företags- och privatkunder att tvätta sina bilar."

Framtiden är vattenfritt
Richard Cederquist, Eco Shine´s Franchise Manager, intervjuar för närvarande de första franchisetagarna och förväntar sig att kunna rekrytera 10 under 2009. "Som en Eco Shine franchisetagare har du unika möjligheter att komma in på marknaden på flera olika fronter. Samarbete med olika köpcentrum har varit en framgångsrik metod för att nå en stor kundbas. Det är ganska enkelt att sälja in biltvättstjänsten till företag som får möjlighet att spara tid och pengar. Möjligheten att sälja våra unika produkter finns och kan göra en Eco Shine franchise till ett välmående företag."

Hur tvättar man en bil utan vatten?
Tekniken har sitt ursprung i USA, men växer snabbt över hela världen.

Spraya på ett tunt lager Eco Shine på en begränsad yta av bilen. Vänta några sekunder medan Eco Shine emulgerar och ger en hinna mellan smutsen och lacken så den inte repas. Torka av medmikrofiberduken. Smutsen blir inbäddad i formulan. Kvar blir ett tunt lager för polering. Polera upp ytan med en ren mikrofiberduk. Slutresultatet blir en ren, polerad och vaxad bil!

Eco Shine grundades i början av 2008 och ger konsumenterna ett miljövänligt alternativ för biltvätt. Eco Shine har nyligen inlett en utställning på Ekocentrum i Göteborg för att nå en bredare kundkrets. För mer informationen kontakta Jim Missin på 073 78100 35 eller jim@ecoshine.se.