Gröna Bildelar

Miljön i fokus när Helsingborgsföretag tecknar Sverigeavtal

Pressmeddelande  •  2012-03-28 14:51 CEST

Thomassons.nu -Gröna Bildelar och Solid Försäkring, båda Helsingborgsföretag, har tecknat ett rikstäckande avtal som gäller hantering av bilar som blivit inlösta p.g.a. skador. Samarbetet kommer att förbättra miljön genom ökad återanvändning av bilreservdelar vid reparationer.

Gröna Bildelar vill öka antalet  bilreparationer genom att kunna tillgodose marknaden med kvalitetskontrollerade, begagnade bildelar för halva nypriset. Genom att återanvända bildelar vid skadereparationer sänks kostnaderna och fler bilar kan repareras. Därmed reduceras behovet av nyproducerade reservdelar vilket miljön vinner på.

I och med detta avtal säkras den stora mängd bilar som krävs för att kunna tillgodose marknaden med reservdelar till alla bilmärken och årsmodeller.

Bilarna kommer att miljöhanteras av bildemonteringsföretag som innehar ISO- eller likställd tredjepartscertifiering samt dokumenterad kunskap för att säkerställa hög kvalitet och kort leveranstid.

För mer information:

Tomas Thomasson VD

tomas@gronabildelar.se

www.grönabildelar.se

Gröna Bildelar är ett företag med stor erfarenhet av begagnade bildelar som fokuserar på att erbjuda verkstäder och privatkunder begagnade bildelar av högsta kvalitet till halva nypriset med trygg garanti. Gröna Bildelar är miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och 14001.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom