Miljöpartiet Stockholms stad

Miljöpartiet utmanar Alliansen på cykeltur

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 13:37 CEST

Nu drar MP Stockholm igång en kampanj för att förbättra för Stockholms cyklister. Under en månad kommer Miljöpartiet att samla in förslag på cyklingsförbättringar runt om i Stockholm, för att i slutet av kampanjen utmana Alliansen på en cykeltur för att de ska få uppleva Stockholmscyklisternas verklighet.

- Stockholm kryllar av ställen där vi cyklister är väldigt utsatta. Det vill vi rätta till. Kampanjen syftar till att samla in förslag på förbättringar och att få Alliansen att inse att det finns väldigt mycket kvar att göra när det gäller att förbättra för Stockholms cyklister, säger Daniel Helldén, oppositionsborgarråd i Stockholms stad.

- Det finns många platser idag där det är för trångt, cykelbanor som tvärt tar slut och där cyklister tvingas att väja för hinder som inte ska finnas på cykelbanorna. Om Stockholm ska vara en bra cykelstad så måste vi öka framkomligheten, höja säkerheten och rusta upp och bygga ut cykelbanenätet, säger Daniel Helldén.

Kampanjdagar och tider:

18 april, kl 16.30-17.30: Centralstationen