Miljöpartiet de gröna

Miljöpartiets riksdagsledamot Gustav Fridolin 1 maj-talar i småländska Gnosjö.

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2006 13:27 CEST

-Miljöpartiet är sprunget ur freds-, kvinno- och miljörörelserna - rörelser som alltid har samarbetat med arbetarrörelsen. Även om vi inte bara är ett arbetarparti så kan vi inte lämna 1 maj till sossarna och vänstern. I ett läge när arbetslösheten, framförallt bland ungdomar, är en bra bit över fem procent behövs alla krafter. De arbetslösa förlorar på att diskussionen om arbetslösheten fastnat i något slags krypskyttedebatt mellan högern och vänstern. Det behövs både förenklingar för att starta företag, sänkta arbetsgivaravgifter för småföretag till exempel, och fler jobb i offentlig sektor. Det kommer jag tala om i Gnosjö, säger Gustav Fridolin.

I Gnosjö ställer Miljöpartiet upp på en gemensam lista med Vänsterpartiet. Fridolin håller tal i Bäckadalsparken klockan 11.20

-1 maj måste reformeras på många sätt. Framförallt tror jag att människor vinner på att tala mer med och mindre till varandra. Därför blir mitt tal ganska kort, men möjligheten att diskutera med mig mycket större, säger Fridolin.

Kontakt: Gustav Fridolin, 0702-74 00 82
Ulf Söderström, politisk sekreterare, 0707-30 62 10 Kjell Davidsson, vänsterpartiet, 0768-177163