Treehoo AB

Miljövänlig musiktjänst lanseras på internet

Pressmeddelande  •  2010-04-23 10:00 CEST

Den miljövänliga internetportalen "Treehoo.com" lägger nu till en gratis musiktjänst till sina erbjudanden. Portalen som bl.a. varit först med att lansera en miljövänlig sökmotor och e-post tjänst ger nu sina användare möjlighet att lyssna på fri och laglig streamad musik. Användarna kan även om de vill köpa cd skivor eller mp3-filer och bidrar därmed till att sajten planaterar träd i utvecklingsländer.

”Vår filosofi är att använda en del av de enorma vinster som internet genererar på reklam och försäljning av varor till att plantera träd som binder upp det överskott av koldioxid som finns i atmosfären och orsakar den klimatförändring världens utsätts för idag”, säger Pedro Bentancour Garin, bolagets grundare och VD.

Genom att erbjuda gratis laglig musik vill man få in en fot inom denna nya sektor och kanalisera det musikintresse som finns bland surfare till att bli ett stöd för miljön. Det sker genom att sidan även ger lyssnarna möjlighet att ladda ner eller köpa hem cd-skivor och i en snar framtid också ska visa reklam vid musikspelaren samt att hälften av vinsten från detta som tidigare investeras till att plantera träd.

Företagets grundare Pedro Bentancour Garin tillägger: ”Vi är glada över att tillsammans med Dizzler.com kunna erbjuda denna nya tjänst till våra användare, att lyssna på musik och hjälpa miljön är en oslagbar kombination. Vår förhoppning är att nätsurfare världen över tar tjänsten till sig och vi lovar att fortsätta att utveckla och förbättra alla våra tjänster såsom vi hittills har gjort”.

Treehoo som planterar sina träd i Afrika och Sydamerika tillsammans med organisationen ”Trees for the Future” från U.S.A., valdes nyligen också till officiell partner i Europeiska Kommissionens program för hållbar energi. Sajten som idag har användare i mer än 120 länder, tävlar den 28 april som finalist i Globe Forums tävling för hållbara innovationer.

Treehoo AB är företaget bakom webbportalen treehoo.com som investerar hälften av den vinst som görs på bl.a. reklam till att plantera träd i tredje världen, för att sänka halten av koldioxid i atmosfären. Därmed kan nätsurfare från hela världen hjälpa miljön genom att använda Treehoo's sökmotor samtfria e-mail adresser. Sidans popularitet växer konstant och idéen har i år av Globe Forum utsetts till finalist bland världens främsta miljöinnovationer. Företaget är även officiell sponsor till Europeiska Kommissionens program för hållbar energi och planterar sina träd tillsammans med organisationen "Trees for the Future".

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom