Miltronic

Miltronic lanserar nya kontaktdon från Amphenols AT-serie

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 11:49 CET

Miltronic gör nu sitt breda utbud av kontaktdon ännu bredare genom att lansera i sitt sortiment AT-serien från Amphenol, en av världens ledande tillverkare av kontaktdon. AT-serien består av en rad stryktåliga och högkvalitativa kontaktdon för bland annat fordonsindustrin. Miltronic är ensam lokal distributör i Norden av Amphenols AT-serie, och flera av de viktigaste och oftast förekommande produkterna finns för beställning direkt från Miltronics lager i Nyköping.

Satsningen på Amphenols AT-serie innebär att Miltronic utökar sitt produktutbud av kontaktdon, samtidigt som företaget breddar konkurrensen på marknaden.

Amphenols AT-serie är ett högkvalitativt, stryktåligt och kostnadseffektivt kontaktdon för kabel-till-kabel applikationer inom bland annat tung industri, jordbruksmaskiner, bilindustri och alternativa energikällor. Kontaktdonet är i termoplast med silikontätningar som motstår fukt, UV ljus och stora temperaturväxlingar, och är skyddsklassade enligt IP 68. Kontakter finns för både kontaktpressning och lödutförande och är lämpliga för tuffa förhållanden som ställer höga krav på till exempel vibrationssäkerhet.

Produkterna i AT-serien är helt likvärdiga och fullt kompatibla med övriga fabrikat på marknaden.

– Flera av våra kunder använder sig av liknande kontaktdon sedan tidigare, och det är en mycket efterfrågad och viktig produkt. Nu har vi möjligheten att som enda lokala distributören i Norden förse marknaden med likvärdiga produkter från Amphenol direkt från vårt lager, säger Jim Krath, produktchef på Miltronic.

Kort om Amphenols AT-serie

• Enkel anslutning
  • Skyddsklass IP 68
  • Tålig mot UV-ljus