Jabra

Mindre brus och mer kraft – en ny generation headset från Jabra

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2014 07:30 CEST

Jabra Storm klarar både blåst och andra störningar utifrån med sin nya teknik. Denna nya generation headset med Bluetooth har både stort ljud och hela tio timmars taltid trots den lilla storleken.

Med Jabra Storm får man ett kristallklart ljud i bägge ändar av samtalet. Detta tack vare avancerad teknik för ljudförbättring och ett effektivt filter mot störande blåsljud.

Med den nya microPOWER-tekniken får man både ner storleken och ökar batteritiden vilket gör att man kan konstruera mindre iögonfallande headsets. Det har gjort Jabra Storm mindre, lättare och diskretare än den äldre generationen. Därmed får man ett headset som är skönt att ha på sig utan att man behöver kompromissa med ljudkvalitet och prestanda.

Funktioner för bättre upplevelse
Jabra Storm har en rad egenskaper som förväntas av kommande generationer headsets: Diskret passform som gör dem sköna att bära hela dagen. Teknik för kristallklart samtalsljud. Röst som informerar om uppkoppling och batteritid. NFC för enkel parkoppling.

Balansen mellan slimmad design och förbättrad brusreducering, utökad taltid och att de är enkla att använda, ökar möjligheten att vara ute och ändå kunna nås - det här är den nya generationen trådlösa headsets för vardagsbruk.

Den tidigare lanserade Jabra Stealth har samma fördelar och samma nya batteriteknik som Storm. Skillnaden är att Stealth bärs över örat och Storm bakom örat.

Ca priser inkl moms och introduktionstider:

Jabra Storm 700 kr                September

Jabra Stealth 800 kr               Redan lanserad

För mer information, kontakta: John Bäckström, nordisk försäljningschef, jbackstrom@jabra.com

Lennart Thulin, Presskontakt, lennart.thulin@norsholmen.se, tel: 0705-106 106.

Om Jabra och GN Netcom Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har 925 medarbetare över hela världen och 2013 hade företaget en årsomsättning på 2612 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet. Se även www.jabra.se

Om Jabra och GN Netcom

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store
Nord A/S (GN) – listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 925 medarbetare över hela
världen och 2013 hade företaget en årsomsättning på 2612 miljoner DKK. Jabra är
en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud
av audioprodukter och audiolösningar. Under mer än 20 år har Jabra varit kända
för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa
headset, trådlösa högtalare samt högtalartelefoner som ger individer och
företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.

Se även www.jabra.se