AutoStable - Motoroptimering.se

Mindre cylindervolym och konstandning en trend

Pressmeddelande   •   Dec 13, 2013 15:16 CET

Trenden inom bilindustrin är spännande.

Mindre, turbomatade bensinare ersätter slöa sugmotorer, och man lägger gärna på en turbo extra på de senaste dieselmotorerna (bl.a. Mercedes/BMW/VOLVO/AUDI m.fl), och cylindervolymerna går ner med oförändrad eller förbättrad effekt.

Ja, nu får man väl ändå kalla detta för en trend, där mindre motorer med tuffare konstandning är ett genomgående tema. En annan intressant utveckling är att även de mest konservativa premium-märkena tvingas haka på dieseltrenden. I tider där Porsche och Jaguar med fördel går att välja med dieslar har nu även Maserati klivit på tåget med sin 3,0-liters dieselmotor, utvecklad tillsammans med VM Motori och Fiat. Man kan undra om även Ferrari hakar på trenden med en instegsmodell och dieselmotor av något slag.

Bilindustrin gör verkligt smarta produktserier - samma grundmotorer presenteras med flera effektnivåer där ofta enbart mjukvaran i motorstyrenheten skiljer en modell från en annan. För eftermarknaden som jobbar med motoroptimering är detta en mycket tacksam trend som ger ökade möjligheter för att leverera procentuellt höga effektoptimeringar utan att överstiga tillverkarens toleransnivåer för hållbarhet och utsläpp osv. Branschen går en ett spännande år till mötes.

Nyheter hos AutoStable Motoroptimering.se

En hel mängd fina uppdateringar från våra olika leverantörer av programmeringsutrustning gör att vi nu har kommunikation med dessa fordon.

• Ford EcoBoost 1,0T / 1,6T / 2,0T i B-MAX, Fiesta, Focus, C-MAX, Explorer och Mondeo.
  • Maserati Ghibli och Quattroporte 3,0 Diesel 2013-
  • Opel Corsa 1,7 CDTI 110hk 2013-
  • Opel Mokka 1,4T bensin 140hk 2013-
  • JEEP Grand Cherokee 3,0 CRD 190/241hk 2012-
  • Dodge Charger 5.7L HEMI V8 -2014
  • Dodge Challenger 5.7L HEMI V8 -2014
  • Chrysler 300 5.7L HEMI V8 -2014
  • Dodge Ram 1500/2500 5.7L HEMI V8 (end. 8 Steg. Aut.) -2014
  • Jeep Wrangler 3.6L -2014
  • Jeep Grand Cherokee 6.4L SRT8 -2014

Bra att veta om AutoStable - Motoroptimering.se
+ 60 dagars nöjd kundgaranti. (Full returrätt)
+ 30 dagars kredit - betalning sker mot faktura.
+ 24 månader och 10 000 mil motorskadegaranti från fordonets första reg.datum (undantag förekommer)
+ 3 mån, 5 mån eller 12 månader räntefri delbetalning via MyMoney
+ Skräddarsydd omprogrammering för Ekonomi, Normal effekthöjning, eller MAX-prestanda.
+ Vi är försäkrade vid arbete i och runt din bil.

AutoStable’s roll på marknaden är den trygga, ärliga och transparenta leverantören av högteknologisk motorförädling på elektronisk väg. Våra kunder pratar mer om bränslebesparing, ökad körbarhet och att inte behöva växla ner i uppförsbacken, snarare än maxeffekt, motorsport och extrem prestanda. Vi är företaget som vill leverera motoroptimering till marknadens schysstaste affärsvilllkor.