Mindre och billigare Google Mini

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2006 10:02 CET

Google lanserar idag en ny version av sökverktyget Google Mini anpassad till mindre och medelstora företag. Den nya versionen av Google Mini söker upp till 50 000 dokument.

Nya Google Mini kostar 1995 euro, strax under 19 000 svenska kronor. Anledningen till att
Google tar fram en ny version till lägre pris är att mindre företag ska kunna använda Google Mini och undvika kostnader för överkapacitet på sin webbplats eller på det egna intranätet.

I och med lanseringen finns Google Mini nu i fyra versioner, med kapacitet upp till 50 000 dokument, 100 000 dokument, 200 000 dokument samt 300 000 dokument. Google Mini kan köpas och uppdateras via Google Store:

Den första Google Mini lanserades för drygt ett år sedan i Europa och idag används Google Mini av företag världen över. Följande länk visar vad nuvarande kunder tycker om Google Mini:

Mer information om Google Mini finns på:

Om Google Inc.
Googles innovativa sökteknik hjälper dagligen miljontals människor att finna ny information. Företaget bildades 1998 av Stanfordeleverna Larry Page och Sergey Brin. Google är i dag den högst rankade webbdomänen på alla viktiga marknader. Googles annonsprogram ger alltid mätbara resultat och kan anpassas till alla typer av företag oavsett storlek och bransch. Google har sitt huvudkontor i Silicon Valley och finns även på plats övriga Nordamerika, Europa och Asien. För mer information, besök www.google.se