Axier Equities AB

Mineral Invest tecknar avtal med Axier.se

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 14:52 CEST

Under det senaste året har Mineral Invest förvärvat två attraktiva guldlicenser. Först i Moyale i södra Etiopien och senast i Kilo-Moto-området i nordöstra Kongo (DRC). Kilo-Moto är ett av världens guldrikaste områden.

Mineral Invest står nu inför en snabb utvecklingsprocess och har fått ett stort behov av att förbättra kommunikationen med aktieägare och övriga investerare. I linje med detta har bolaget tecknat ett löpande avtal med det oberoende analysföretaget Axier Equities AB.

Enligt kommunikationsavtalet kommer Axier.se att självständigt välja vad som skrivs och publiceras. Analyserna kommer att publiceras i Axiers olika nyhetsbrev och även finnas tillgängliga på http://axier.se/index.php?action=foretagssidor&bolag=mineralinvest

”Det är glädjande att se att ännu ett företag valt att teckna avtal med Axier.se, vilket gör att vi kan tillhandahålla ännu mer content gratis. Att just Mineral Invest valt oss för löpande uppdateringar känns extra kul eftersom vi lyckats väl med våra tidigare analyser av bolaget” säger Jonas Forsman, VD för Axier Equities.

Örebro, 2010-09-13

Axier.se är ett oberoende analysföretag inriktat på teknisk och fundamental analys. Varje vecka publicerar www.axier.se ett trettiotal analyser åt sina prenumeranter, såväl fundamentala, tekniska och statistiska sådana. Publicering sker på bolagets hemsida www.axier.se och genom de olika nyhetsbrev som Axier tillhandahåller sina läsare.

Utöver detta tillhandahåller Axier nyhetsbrev till professionella aktörer i form av white label nyhetsbrev. Axier.se arbetar även med uppdragsanalyser åt ett mindre antal, noggrant utvalda företag där Axier åtagit sig att löpande kommentera rapporter, viktigare företagshändelser och pressmeddelanden.