KAMIC Installation

Mini-Sin, nyhet för drift av mindre nödbelysningsanläggningar

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2013 11:01 CEST

KAMIC Light & Safety fortsätter arbetet med att bygga ut sitt program inom reservkraft och UPS. Den senaste nyheten som nu lanseras heter Mini-Sin, ett reservkraftaggregat anpassat för drift av mindre nödbelysningsanläggningar. Aggregatet, som är helt utvecklat av KAMIC, är anpassat för att klara strömförsörjningen av armaturer med HF-don och LED som klarar nätspänning 230V 50Hz, med ett kortare avbrott. Anslutningsbar belastning max 50W inkl. driftdon.

Mini-Sin 50W har en kapsling i slagtålig grå polykarbonat med transparent front och är utrustat med manuellt funktionstest, summalarm samt två avsäkrade utgångar. Kapslingsklass: IP65, klass I. Aggregatet kan monteras i de flesta miljöer som uppfyller batterispecifikationen.

– Ett spännande utvecklingsarbete bär nu frukt, säger KAMICS produktchef, Arne Bouvin. Mini-Sin gör med sitt inträde Sin-familjen komplett, vilket känns riktigt bra. Precis om övriga aggregat i familjen levererar alltid Min-Sin äkta sinusspänning vid ett nätavbrott, avslutar Arne Bouvin.

För mer information om produkten kontakta produktchef Arne Bouvin på tel: 054- 57 01 20 eller arne.bouvin@kamic.se. Övrig information hittas också på www.kamiclighsafety.se.
Bild: bifogas. Bildtext: Mini-Sin – reservkraftsaggregat från KAMIC för drift av mindre nödbelysningsanläggningar.

Divisionen KAMIC Light & Safety ingår i KAMIC Karlstad Automatic AB som är ett ISO-certifierat handels- och agenturföretag inom områdena ljus och säkerhet. Företaget har för närvarande 50 anställda och beräknas budgetåret 12/13 omsätta ca. 170 Mkr. KAMIC Light & Safety ingår i affärsområde KAMIC Installation inom KAMIC Group.